17år och hund funkar super!
Hej på er! Jag har gjort många inlägg här gällande just hundar då. 1 inlägg som hade väldigt mycket diskussioner var ett där jag fråga vad folk tyckte om att jag var 16 år och skaffade en egen hund och man fick veta många olika åsikter och tankar! Nu har jag haft min hund i 113 dagar, hon blir 6 månader om 5 dagar. Jag har ekonomiskt stöd från mina föräldrar så jag behöver inte stå för dyra kostnader än då jag inte har någon inkomst mer än mitt studiebidrag på 1050. Att skaffa en hund som ung tycker jag är de bästa om man då har stöd från familjen med tex ekonomin då det är något man nästan måste ha hjälp med, och sen behöver man även lite backup när de kommer till när man är i skolan och hunden ska vara själv! Jag har hjälp från båda mina föräldrar med hundvakt och våra tider går ihop så min hund inte behöver vara ensam länge. Jag har en helt underbar hund som är väldigt lättlärd, just nu är hon väldigt trotsig och testar lite nya gränser men hon är verkligen duktig och jag har fått och får väldigt många komplimanger kring hur jag uppfostrat henne, och vad jag tränat med henne. Detta är mina första egna hund och som en sagt till mig är det med första hunden man gör alla misstag och på sätt och vis är det ju så, man behöver ju nu inte gö allting fel men ni förstår meningen. Hade jag vetat hur översocial hon skulle vara idag hade jag tränat dubbelt så mycket socialträning när hon var som minst, vi tränar de mycket idag men allt är lättare när dem är mindre. Nu är ju hon fortfarande valp men hon är mer vågad idag än vad hon var som 2/3 månader om man säger så! Jag har inte egentligen något speciellt syfte med detta inlägg men jag vill bara förmedla att det verkligen går om man vill, jag är ung och har i princip hela livet framför mig och jag ser så mycket fram emot att bygga min framtid med min hund vid min sida! Detta är min första hund och jag gör fel, jag lär mig, jag gör rätt! :)