• Anonym (hmm)

"Det är ju inte direkt så att jag blir kåt av att se dig naken"

Så sa min man idag när jag efter en månads sextorka frågade varför han inte verkar vilja ha sex. Han sa att han vill visst ha sex men har antagit att jag inte vill pga att jag är deprimerad. 

Han har inte gjort närmanden på över en månad. Han menar att det har han visst, för tre veckor sedan frågade han faktiskt om vi inte ska ha sex snart. Sen inget mer. 

Jag tar oftast inte initiativ eftersom han oftast nobbar mig, han har dessutom sagt att han inte tänder på mig längre för att vi varit ihop länge och för att jag gått upp i vikt. Så att få nobben svider extra mycket eftersom jag vet att han är kåt, han vill bara inte ha sex med mig. 

Han har velat "låta mig vara" säger han. När vi idag diskuterade så sa jag att jag inte känner mig speciellt sexig när han ju faktiskt sagt att han inte tänder på mig längre, att han bara ser fett och inte verkar att tycka att nånting på mig är fint - varför vill han då ens ha sex med mig? Handlar det bara om att tömma sig? 

Han sa att han älskar mig fortfarande men att det syns ju skillnad när man gått upp i vikt och "det är ju inte så att jag blir kåt av att se dig naken direkt". 

Jag blev så sårad så jag vet inte var jag ska ta vägen...

• Svar på tråden "Det är ju inte direkt så att jag blir kåt av att se dig naken"
  • SupersurasunkSara

Han är en idiot. Att han bara tänder på kvinnor av en viss typ är väl inget han direkt kan göra något åt, men han kan absolut välja hur han ska agera och säga kring det.

Han hade kunnat föreslå att ni tillsammans tar promenader, se till att ni inte har onyttigheter hemma osv tom även talat med dig om din vikt, men INTE så som han sa. Det är sinnessvagt att uttrycka sig så.

Hur ni ska gå vidare är upp till dig att avgöra, men frågan är om du någonsin kan glömma det han sa och känna tillit till honom igen.

• Anonym (h)

Hmm, what? Han vill ju inte ha sex med dig av de anledningar du angett här? du klagar först över att han inte vill ha sex med dig och sedan är du förvånad över att han vill ha sex med dig över huvud taget, det senare är väl när det inte går längre och han rinner över och skulle ha sex med en termos med makaroner i.

• Anonym (h)
    SupersurasunkSara skrev 2015-10-03 21:48:57 följande:

Han är en idiot. Att han bara tänder på kvinnor av en viss typ är väl inget han direkt kan göra något åt, men han kan absolut välja hur han ska agera och säga kring det.

Han hade kunnat föreslå att ni tillsammans tar promenader, se till att ni inte har onyttigheter hemma osv tom även talat med dig om din vikt, men INTE så som han sa. Det är sinnessvagt att uttrycka sig så.

Hur ni ska gå vidare är upp till dig att avgöra, men frågan är om du någonsin kan glömma det han sa och känna tillit till honom igen.

Uh, men du tycker inte att hon är en idiot då? för hon fattar väl själv att fler promenader och mindre mat och godis åtgärdar problemet.
  • Anonym (A)
    Anonym (hmm) skrev 2015-10-03 21:44:14 följande:

Så sa min man idag när jag efter en månads sextorka frågade varför han inte verkar vilja ha sex. Han sa att han vill visst ha sex men har antagit att jag inte vill pga att jag är deprimerad. 

Han har inte gjort närmanden på över en månad. Han menar att det har han visst, för tre veckor sedan frågade han faktiskt om vi inte ska ha sex snart. Sen inget mer. 

Jag tar oftast inte initiativ eftersom han oftast nobbar mig, han har dessutom sagt att han inte tänder på mig längre för att vi varit ihop länge och för att jag gått upp i vikt. Så att få nobben svider extra mycket eftersom jag vet att han är kåt, han vill bara inte ha sex med mig. 

Han har velat "låta mig vara" säger han. När vi idag diskuterade så sa jag att jag inte känner mig speciellt sexig när han ju faktiskt sagt att han inte tänder på mig längre, att han bara ser fett och inte verkar att tycka att nånting på mig är fint - varför vill han då ens ha sex med mig? Handlar det bara om att tömma sig? 

Han sa att han älskar mig fortfarande men att det syns ju skillnad när man gått upp i vikt och "det är ju inte så att jag blir kåt av att se dig naken direkt". 

Jag blev så sårad så jag vet inte var jag ska ta vägen...

Han har all rätt att inte längre tända på din kropp.

Du har valet att ta tag i din vikt-för din egen skull.
  • Anonym (hmm)

Jag har tagit tag i min vikt, håller på att gå ner sakta men säkert, men efter diskussioner idag så låter det som att även om jag går ner till vad jag vägde när vi blev ihop så kommer han inte tända på mig ändå. För det är tydligen normalt att man efter flera år ihop inte vill ha lika mycket sex längre. Visst om man har barn så kan jag köpa det, men nu har vi inte det. För barn växer inte på träd direkt.

anonym h jag förstår inte din kommentar.

• Anonym (M)

Usch, vad elakt sagt! Tycker synd om dig att du hamnat i den situationen. Förstår att du känner dig sårad. Nu vet jag ju inte hur mycket du har gått upp i vikt, det är ju inte hälsosamt att vara överviktig. Kan förstå att det inte är så sexigt med grav övervikt, då får man kämpa, för hälsans skull. Men din man ska inte vara elak mot dig, man kan säga det på ett snällare sätt.

• Anonym (h)
    Anonym (hmm) skrev 2015-10-03 21:53:36 följande:

Jag har tagit tag i min vikt, håller på att gå ner sakta men säkert, men efter diskussioner idag så låter det som att även om jag går ner till vad jag vägde när vi blev ihop så kommer han inte tända på mig ändå. För det är tydligen normalt att man efter flera år ihop inte vill ha lika mycket sex längre. Visst om man har barn så kan jag köpa det, men nu har vi inte det. För barn växer inte på träd direkt.

anonym h jag förstår inte din kommentar.

Ja, då har du fler problem än övervikt. Och sakta men säkert brukar betyda inte alls.
  • Anonym (?)

Men gå ner lite i vikt då. Du verkar ta det väldigt personligt, men helt ärligt så är det sexigare med en lite smalare kropp. Det behöver ju inte betyda att han gillar dig mindre som person men ofta så är det ju så att utsidan också spelar stor roll för vad man tänder på. 

• SupersurasunkSara
    Anonym (h) skrev 2015-10-03 21:52:30 följande:
    Uh, men du tycker inte att hon är en idiot då? för hon fattar väl själv att fler promenader och mindre mat och godis åtgärdar problemet.
    Nej, som jag uppfattade det så är hon deprimerad. Då behöver man ofta en puff för att komma igång. Man behöver dock absolut inte en idiot till sambo som inte har någon som helst social kompetens.
  • Anonym (Testa)

Låter som att sexrådgivning vore något för er? Ibland är hindrena för stora för att själva komma över dem.

Svar på tråden "Det är ju inte direkt så att jag blir kåt av att se dig naken"