• Anonym (blyg TS)

    Hur ska jag våga ta för mig och sluta vara blyg?

    Hej!

    Jag är en väldigt utåtriktad tjej till vardags. Har inga problem att prata med nya människor, be främlingar om hjälp etc. Jag ses av andra som en sprallig och glad tjej.

    Men jag har ett problem som jag tror förstör mycket. Jag blir jätte blyg och tillbakadragen om jag är med en snygg kille.

    Träffar jag en kille som enligt mig är mindre snygg än jag så har jag inga problem att ta för mig. Kanske låter sjukt men jag ser mig själv som överlägsen på det planet och har därför inga problem med att ta för mig. Ta första steget, bestämma i sängen etc.

    Men är jag med en kille som jag anser är snyggare än mig så tar det stopp. Jag vill inte göra bort mig etc. Detta tror jag förstör ganska mycket då jag kanske anses vara så jämt. Det finns inget intresse för mig då dem liksom måste göra allt osv...

    Jag tycker detta är skit jobbigt. Jag blir helt stum. Mentalt förlamad när jag är med en snygg kille. Vill inte göra bort mig, att de ska tycka jag är dålig på nått vis. Men det blir ju ändå så. Förstår ni?

    På krogen t ex pratar jag endast med mindre snygga killar för de är dem enda jag vågar prata med. Kommer en snygg kille så blir jag nästan stum. Vet inte vad jag ska säga för att "imponera" på han etc.

    Vad kan jag göra för att bättra mig på detta?

  • Svar på tråden Hur ska jag våga ta för mig och sluta vara blyg?
  • ninasord

    Du ska inte anpassa dig till någonting som inte känns rätt. Trivs du inte med snygga och ytliga människor ska du inte vara i deras sällskap är min åsikt. Ty dig till dom du känner att du kan vara dig själv med främst. Sen när du byggt upp en viss självkänsla så kommer du även med åren att förstå att det egentligen inte handlade om att dom såg bra ut utan att det var en osäkerhet hos dig själv.

    Var dig själv och lycka till.

  • Anonym (Talande man)
    ninasord skrev 2015-10-04 09:05:27 följande:

    Du ska inte anpassa dig till någonting som inte känns rätt. Trivs du inte med snygga och ytliga människor ska du inte vara i deras sällskap är min åsikt. Ty dig till dom du känner att du kan vara dig själv med främst. Sen när du byggt upp en viss självkänsla så kommer du även med åren att förstå att det egentligen inte handlade om att dom såg bra ut utan att det var en osäkerhet hos dig själv.

    Var dig själv och lycka till.


    Riktigt bra skrivet. Imponerande.
  • ninasord
    Anonym (Talande man) skrev 2015-10-04 11:37:57 följande:
    Riktigt bra skrivet. Imponerande.
    Mm jag har hjärta också fast den är svart, om det nu är möjligt i denna värld. Flört
  • Anonym (blyg TS)

    Om vi omformulera det hela.

    Jag känner mig osäker tillsammans med killar som jag tycker är attraktiva. Tycker ni då att jag inte ska bry mig om dem utan istället träffa killar jag inte känner mig attraherad av? Attraktion är väl en av de viktigaste sakerna i ett förhållande?

  • ninasord
    Anonym (blyg TS) skrev 2015-10-04 20:57:58 följande:

    Om vi omformulera det hela.

    Jag känner mig osäker tillsammans med killar som jag tycker är attraktiva. Tycker ni då att jag inte ska bry mig om dem utan istället träffa killar jag inte känner mig attraherad av? Attraktion är väl en av de viktigaste sakerna i ett förhållande?


    Jo, men det har inte med utseendet att göra egentligen.
  • Anonym (Konstigt)
    Anonym (blyg TS) skrev 2015-10-04 08:55:21 följande:

    Hej!

    Träffar jag en kille som enligt mig är mindre snygg än jag så har jag inga problem att ta för mig. Kanske låter sjukt men jag ser mig själv som överlägsen på det planet och har därför inga problem med att ta för mig. Ta första steget, bestämma i sängen etc.

    Men är jag med en kille som jag anser är snyggare än mig så tar det stopp. Jag vill inte göra bort mig etc. Detta tror jag förstör ganska mycket då jag kanske anses vara så jämt. Det finns inget intresse för mig då dem liksom måste göra allt osv...

    På krogen t ex pratar jag endast med mindre snygga killar för de är dem enda jag vågar prata med. Kommer en snygg kille så blir jag nästan stum. Vet inte vad jag ska säga för att "imponera" på han etc.


    Konstigt borde inte vara något problem för dig och Andra snygga tjejer
Svar på tråden Hur ska jag våga ta för mig och sluta vara blyg?