• MammaMusan

missförhållanden?

Mitt barn har en ny vän. Vännen är 11 år. Känns som en ganska otrygg person. Skrytig. Tar alla chanser att trycka ner. Överdriver det mesta. Nu har hen börjat prata om att styvpappan är elak, skriker och slår mamman. Vi har träffat paret flera gånger och upplever ett "normalt " par. Vad gör vi? V pratar vi med? Tänk om hen har rätt? Tänk om hen överdriver och ljuger?

• Svar på tråden missförhållanden?
  • anidue

svår situation.... fråga ert barn? hen kanske har varit hemma hon kompisen och ha en uppfattning...

• MammaMusan

Nej mitt barn har aldrig märkt nått. Mer än att kompisen är lugnare och snällare hos pappan än hos mamman och styvpappan. Inte har vi några gemensamma vänner jag kan höra mig för hos heller

• anidue

verkligen svårt... men bara att barnet är lugnare hos pappan säger faktiskt nåt...

men du, prata med barnet då!

• MammaMusan

Vi har försökt prata med barnet. Ibland rycker hen på axlarna. Ibland säger hen att det inte är nått. Ibland att hen är rädd att styvpappan ska så ihjäl dom allihopa. Sen är även styvpappan världens bästa.

Har sagt flera gångar att barnet får ringa/komma när hen vill. Och att hen ska säga till om hen vill att vi ska göra något. Men det är ett stort ansvar att lägga på ett barn,

Svar på tråden missförhållanden?