• adela1

ringtest könet

Hej !

Jag och min sambo väntar vårat första barn. 
    Jag är i vecka 23 och vi har gjort ultraljudet redan som har visade sig vara en liten flicka i magen. Som barnmorskan sa... 
    Sedan sa hon efteråt att det är ändå 20 % chans att det kan bli de motsatta könet vilket jag tyckte var lite onödigt att säga eftersom jag blev mycket tveksam. 

Jag och min sambo gjorde i alla fall ringtestet. 
    Ringen dinglade fram och tillbaka nedåt istället för åt sidorna. Kan det vara så att det är en pojke som ligger i min mage? 
    Allt annat med olika tester man kan göra tror jag inte ett smack på. Det är ju bara bullshit alltihop från min sida vad jag tycker. 
    Men vad tror ni? 

cirklar: en flicka 
    fram å tillbaka: en pojke.
  • Svar på tråden ringtest könet
  • Giovanna

Vad jag tror? Jag tror att singla slant är minst lika tillförlitligt som ringtestet. Har ni provat det?

Klave: en flicka
    Krona: en pojke

(eller tvärtom, vilket ni föredrar)

• mirandaekstroem

Jag gjorde det där testet några gånger. Någon gång visade det pojke, någon gång flicka...

Får jag fråga vad det är med "ringtestet" som du tycker är så mycket mer tillförlitligt än alla andra som du inte tror ett smack på?

• adela1

Ja alla har ju sina åsikter om saker och ting. 
    Men jag undrar ju bara om det skulle kunna stämma? 

Jag vet många i min omgivning som gjort det har det blivit rätt för. Inte visste jag att det kan ändra sig från gång till gång. 
    Har ni förlitat er på vad barnmorskan som kollar upp könet stämmer? 
    Jag tvivlar lite på vad det är för kön, eftersom jag känner helt annat. Därför tänkte jag testa med ringtestet. 

Det jag tycker med att jag inte tror ett smack på det är om tex 
    magen är i olika former 
    Utåt stående: pojke
    Magen breder ut sig runt höfter : flicka. 
    Sånt tror inte jag på. 
    Eller om håret är mer tjockare är det en pojke och och det är risigare så är det en flicka. 
    Om man mår illa och spyr är det en flicka
    Om man inte mår illa och spyr är det en pojke.

• Giovanna
    adela1 skrev 2015-10-05 23:56:52 följande:

Ja alla har ju sina åsikter om saker och ting. 
    Men jag undrar ju bara om det skulle kunna stämma? 

Jag vet många i min omgivning som gjort det har det blivit rätt för. Inte visste jag att det kan ändra sig från gång till gång. 
    Har ni förlitat er på vad barnmorskan som kollar upp könet stämmer? 
    Jag tvivlar lite på vad det är för kön, eftersom jag känner helt annat. Därför tänkte jag testa med ringtestet. 

Det jag tycker med att jag inte tror ett smack på det är om tex 
    magen är i olika former 
    Utåt stående: pojke
    Magen breder ut sig runt höfter : flicka. 
    Sånt tror inte jag på. 
    Eller om håret är mer tjockare är det en pojke och och det är risigare så är det en flicka. 
    Om man mår illa och spyr är det en flicka
    Om man inte mår illa och spyr är det en pojke.

Många i din omgivning har gjort ringtestet och det har stämt för vissa. Uppskattningsvis hur många har det stämt för? Runt hälften kanske?
Svar på tråden ringtest könet