• sillybam

Sängkappa som faller av sängen

Hej. Jag köpte en sänkappa/sängkjol på ellos för ett tag sedan. Det är ett sådant som du bara lägger över sängen. Nu är det så att jag rör mig väldigt mycket i sömnen och efter några nätter har bäddmadrassen rört sig så mycket att hela kappan har åkt ner halvvägs av sängen.

Har ni några tips på hur jag kan fixa så att den inte gör det? 

• Svar på tråden Sängkappa som faller av sängen
  • BuoBä

Sy fast resår i hörnen på kappan som du kan trä över den tjocka madrassen. Alternativt bomullsband som du knyter under madrassen ifall det är en rammadrass med ben i hörnen.

• Anonym (Hur..?)

Jag har svårt att förstå hur det går till? Jag rör mig också mycket när jag eh... "sover" *hrmm* men aldrig att sängkappan halkat av sängen. Aldrig att jag ens behövt justera den.

Det är inte meningen att dumförklara dig nu... men du har väl sängkappan under bäddmadrassen och inte ovanpå? Bara kollar ;)

Vad är det för material?

• sillybam
    Anonym (Hur..?) skrev 2015-10-05 14:52:29 följande:

Jag har svårt att förstå hur det går till? Jag rör mig också mycket när jag eh... "sover" *hrmm* men aldrig att sängkappan halkat av sängen. Aldrig att jag ens behövt justera den.

Det är inte meningen att dumförklara dig nu... men du har väl sängkappan under bäddmadrassen och inte ovanpå? Bara kollar ;)

Vad är det för material?

haha jag rör mig så mycket att min bäddmadrass rör sig och flyttat på kappan.
    Har för mig att det är helt vanligt tunt bomullstyg Glad har en 120 säng så bäddmadrass är hyfsat lätt i vikt. Kan vara en anledning
  • Anonym (Hur..?)
    sillybam skrev 2015-10-05 22:32:55 följande:
    haha jag rör mig så mycket att min bäddmadrass rör sig och flyttat på kappan.
    Har för mig att det är helt vanligt tunt bomullstyg Glad har en 120 säng så bäddmadrass är hyfsat lätt i vikt. Kan vara en anledning
    Jaha :) Min är i ganska kraftig canvas, det gör nog en del skillnad.

Jag tycker du fått bra råd av de andra i tråden, lyssna på dom :)
Svar på tråden Sängkappa som faller av sängen