• mpt

    Förlorat 2 prinsessor

    Hejsan! 
    Har på 16 månader förlorat 2 underbart fina prinsessor i PSD i Magen. =( 

    Nathalie förlorade vi i v.28 och hon föddes stilla exakt samma dag som prinsessan Leonore föddes, alltså 20140220! Dem närmsta dagarna efteråt så kunde vi tyvärr inte läsa några nyheter, för stod typ enbart en massa om nya prinsessan. Kan ej idag läsa eller se bilder på henne, gör fortfarande så in i helvete ont. =(
    Graviditeten var normal, men ändå hände det som absolut inte fick hända, en vanlig rutinkontroll slutade i total katastrof, vår älskades hjärta hade slutat slå, våran lilla prinsessa fick inte följa med oss nyblivna föräldrar hem. =(

    !0 månader senare blev vi gravida igen. Mycket tankar och tyvärr vågade vi inte glädjas fullt ut åt den nya graviditeten. Blev sjukskriven redan i v 14 pga foglossning bland annat. En normal graviditet, som inte visade sig normal den heller :( Utan det som vi inte trodde skulle hända hände återigen! Åkte in akut en tisdagsmorgon och på CTG och Ultraljud fick vi reda på att även denna lilla ängels hjärta slutat slå.... Då bara rasade livet ihop för oss :( Våran lilla tös, Rebecha förlorade vi i v 31 och hon föddes stilla 20150704!

    Nu ska vi få all hjälp vi kan få från sjukhuset och våran underbara läkare... =) Ska nu börja göra olika undersökningar om det går att se varför det blir som det har blivit, varför vi fått 2 st fina änglaprinsessor! 

                             <3 Nathalie och Rebecha, ni fattas oss! <3    
        <3<3  Mamma och pappa älskar er, och saknar er och tänker på er 24/7 <3<3

  • Svar på tråden Förlorat 2 prinsessor
  • ceciliajohansson

    Finns inga ord i världen som kan lindra ler ändra på någongting.. Men jag tänker verkligen på dig/er! Jag har själv varit med om liknande... Det upptäcktes allvarliga hjärt- och organfel på vår lilla Lilja i magen så därför fick vi göra en sen abort i vecka 21... Att föda ett dött barn är det värsta man kan vara med om. 

    Nu försöker vi bli gravida igen men rädslan är så påtagande. Tänk om det händer igen?

    Jag håller alla tummar och tår att allt går bra för er <3

  • Anny123

    Beklagar såå Finer inga ord och blir rörd av det jag läser. Har också förlorat två barn i magen, en i ptsd och en pga en infektio n. Det är det värsta vi varit med om! Nu är vi gravida igen, det är oroligt och jobbigt men denna gång SKA det gå. Vad säger er läkare? Vilken hjälp kan de erbjuda vid kommande graviditeter?

  • telly

    Det gör ont i mig, jag lider med dig. Jag har själv aldrig upplevt det men jag hoppas ni lyckas och får behålla er tredje prinsessa eller prins. Stor kram. Det kommer gå bra, jag känner det - det kommer gå vägen, nån dag!

  • blubb4m

    Usch va hemskt, beklagar så! Våran lilla dotter dog nyligen i v32... Det som hänt dig är det värsta tänkbara, våran största rädsla att det ska ske igen. Alla kramar till dig, hoppas att ni får stöd och hjälp

Svar på tråden Förlorat 2 prinsessor