• Hallonmaja

    Finaste tjejnamnet?

    Snart kommer vår lilla bebistjej och vi kan inte bestämma oss för namn! Det finns så många fina Vilket av dessa namn tycker du är finast? Motivera gärna!

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Finaste tjejnamnet?
  • Dixie

    Jag har ju en Siri hemma - så min röst föll på det - men även Hilda är fint!

  • Hallonmaja

    Tack för svar! Mina favoriter är Siri och Hilda. På andra plats Hanna och Ida. Maken gillar dock Freja och Isabell bäst. Det är väl typiskt

    Rösta gärna mera!

  • Abbe83

    Röstade på Hanna som finns på min lista med favoritnamn, Linnea, Hilda och Freja finns också på listan. 

  • fluu

    Siri - Vackert, bra, enkelt, gångbart, smeknamnsfritt. Jag tänker dessutom på min idol Siri D och är helsåld.

    Ida - Som Siri fast jag har hunnit att bli lite mer trött på det.

    Hilda - Underbart vackert och bra på precis alla sätt. Har ruter i sig och kan vara smeknamnsfritt.

    Hanna - Bra, enkelt, gångbart och vackert på alla sätt. Men lite, lite vekt.

    Isabelle - Bra och gångbart, men ack så prinsessigt. Är också rätt trött på det.

    Linnea - Borde gilla, men har svårt för. Det är ett bra och fint namn, men det är allt för mesigt för min smak. Gillar inte "Linn-ljudet" heller.

    Freja - Inget större fel på egentligen, men det känns så barnsligt och lite mesigt.

    1. Siri
    2. Ida
    3. Hilda
    4. Hanna
    5. Linnea
    6.  Freja
    7. Isabelle


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Cilla93

    Siri

    Ida

    Linnea

    Hanna

    Isabelle

    Hilda

    Freja

    I den ordningen tycker jag :)

  • Hallonmaja

    Tack för era svar! Siri är såå fint men verkar kört då maken inte gillar det :/

    Han kan möjligtvis gå med på Hilda som är mitt andrahandsval men vill ju att han oxå verkligen ska gilla det! Filippa är ett nytt förslag, men blir man retad för att det rimmar snippa då tro? Inte kul! Samma med Ida som oxå rimmar på könsord... Bör man tänka på sånt när man väljer? Gillar ju namnen! Hanna är jättefint men lite slätstruket och vanligt. Eller?

  • Anonym (..)

    Jag heter Ida och har fått höra det rimordet en gång.

    Men då sa jag ifrån, första och sista gången.

    dock kan ju barn vara väldigt elaka och komma på rimord om allt och även om inte barnets namn rimmar på.fula ord eller könsord kan de vara taskiga i alla fall.

Svar på tråden Finaste tjejnamnet?