• Anonym (?)

Finns det någon som bor i en polygam familj?

Finns det någon som lever i en polygam relation och kan berätta hur ni har det? Hur många er ni, av vilka kön, har ni barn? Är alla av er attraherade av alla i relationen? Har ni några regler/överenskommelser er emellan när det gäller vad som är ok och inte ok i förhållandet? Om ni har barn, är alla av er mammor och pappor? Hur reagerar omgivningen? Ja, massa frågor, är bara nyfiken på hur det fungerar. 

• Svar på tråden Finns det någon som bor i en polygam familj?
  • Anonym (polygam)

Japp, jag lever i en ploygam relation.

• Anonym (polygam)
    Anonym (?) skrev 2015-10-05 21:32:22 följande:

Finns det någon som lever i en polygam relation och kan berätta hur ni har det? Hur många er ni, av vilka kön, har ni barn? Är alla av er attraherade av alla i relationen? Har ni några regler/överenskommelser er emellan när det gäller vad som är ok och inte ok i förhållandet? Om ni har barn, är alla av er mammor och pappor? Hur reagerar omgivningen? Ja, massa frågor, är bara nyfiken på hur det fungerar. 

Tillägg: Jag har en sambo och vi bor tillsammans med hans två andra sambos. Vi har sammanlagt 5 barn. Alla av oss agerar ju mammor till alla barn, även om barnen är medvetna om att dom har en "riktig" mamma.
  • Anonym (?)
    Anonym (polygam) skrev 2015-10-05 21:56:45 följande:
     Tillägg: Jag har en sambo och vi bor tillsammans med hans två andra sambos. Vi har sammanlagt 5 barn. Alla av oss agerar ju mammor till alla barn, även om barnen är medvetna om att dom har en "riktig" mamma.
    Är ni 3 kvinnor och 1 man? Kallar barnen alla för "mamma"? Sover ni tillsammans eller får ni dela på er sambo? Förvånad
  • Anonym (polygam)
    Anonym (?) skrev 2015-10-05 22:02:33 följande:
    Är ni 3 kvinnor och 1 man? Kallar barnen alla för "mamma"? Sover ni tillsammans eller får ni dela på er sambo? Förvånad

Ja, 3 kvinnor och 1 man. Barnen kallar bara sin riktiga mamma för mamma, men kan säga typ "mamma - Anna" till en kvinna i familjen som inte är riktiga mamman. 

Vi har alla sovrum och mannen turas om att sova tillsammans med oss, när vi vill det :)

Svar på tråden Finns det någon som bor i en polygam familj?