• nattfjäril89

Få bort märken från parkettgolv

Nu är det så att jag och min sambo precis flyttade in i en ny etagelägenhet, på flyttdagen lånade vi min svärfars dammsugare eftersom vi behövde köpa ny. Det blev då fula märken i golvet av gummit på hans dammsugares däck och nu kan jag inte få bort dem. Alla tips mottages tack. Har även gjort en ganska ytlig repa i golvet på nedervåningen som jag vill ha tips hur man får bort. 

• Svar på tråden Få bort märken från parkettgolv
  • Birgitta02

Försök med suddgummi. Det tar bort mycket. Repan däremot vet jag inte hur man får bort.

• Birgitta02
    nattfjäril89 skrev 2015-10-06 15:36:47 följande:
    Försökte suddgummi och hände inget =(
    Aj då. Lite köksrengöring och spruta på och gnugga?
  • nattfjäril89

Yes!! det funkade med rengöringssvamp med Ajax och diskmedel och skrubba som en dåre. Tack! Någon som vet hur man gör med repor? 

• Semesterfamiljen
    nattfjäril89 skrev 2015-10-06 15:50:32 följande:

Yes!! det funkade med rengöringssvamp med Ajax och diskmedel och skrubba som en dåre. Tack! Någon som vet hur man gör med repor? 

Är det trägolv även på nedervåningen är det ju svårare att få bort då det är en skada i själva materialet. Om det är linoleumgolv kan man behandla så det "läker".
  • nattfjäril89

Ja tyvärr trägolv :( ska höra med vaktmästaren på torsdag som kommer hit för att kolla på skador som ska åtgärdas eftersom allt är nybyggt, kan be honom kolla på repan kanske. Har en till fråga, köpte skärbräda på IKEA för några dagar sedan och diskade den som vanligt och nu är skiten böjd så den går som en halvmåne. Ska man inte kunna ha dem i vatten överhuvudtaget? och vad gör man nu?

Svar på tråden Få bort märken från parkettgolv