• L i n n

    Två ojämna på raken

    Fler som noterat att det är 53 veckor i år, dvs två ojämna veckor på raken.

    Hur gör ni, rullar ert varannan-vecka-schema på som vanligt eller får ni (som jag och sonens pappa) pussla/dela den femtiotredje veckan för att hamna på rätt köl när det gäller att ha ert barn på ojämna/jämna veckor?

  • Svar på tråden Två ojämna på raken
  • L i n n

    Jag var tvungen att först fråga på jobbet hur vi gör som där eftersom vi går tvåskift :)

  • Mummy74

    Vi har ett problem här, jag och min X. Jag hävdar att vi rullar på med varannan vecka in i 2016 och inte tar hänsyn till att 2015 har 53 veckor. Vi har barnen fredag-fredag. Men han, X-et, hävdar BESTÄMT att han räknar jämna och ojämna veckor trots att han godkänt att ha barnen på "sin" vecka, vecka 1.

    Vet inte hur vi ska lösa detta. Han hotar med saker för att få sin vilja igenom.

  • BioBonus
    Mummy74 skrev 2015-10-25 23:37:58 följande:

    Vi har ett problem här, jag och min X. Jag hävdar att vi rullar på med varannan vecka in i 2016 och inte tar hänsyn till att 2015 har 53 veckor. Vi har barnen fredag-fredag. Men han, X-et, hävdar BESTÄMT att han räknar jämna och ojämna veckor trots att han godkänt att ha barnen på "sin" vecka, vecka 1.

    Vet inte hur vi ska lösa detta. Han hotar med saker för att få sin vilja igenom.


    Om det inte spelar dig någon roll om du har barnen jämna eller ojämna veckor, vilket det ju inte kan göra eftersom du enkelt kan gå ifrån "din" vecka inför nästa år, men det är viktigt för barnens pappa att bibehålla den uppdelning jämna/ojämna som ni kört hittills så ser jag inte varför det är något att bråka om?
    Dela på v 53 eller låt honom ha barnen två veckor på raken och fortsätt sen köra jämna/ojämna på samma sätt som hittills.
    Det handlar om en vecka vart femte år (nästa vecka 53 kommer inte förrän 2020), det kan väl ändå inte vara värt att bråka om?
Svar på tråden Två ojämna på raken