• Sephora

Halloweenfest för barn

Sonen vill bjuda några kompisar på en Halloweenfest! Det gjorde han för ett par år sedan också...och det blev nog rätt lyckat även om jag typ kunde ha skippat blodiga popcorn, ishand i bål och annan läskig mat...barnen var väldigt skeptiska. Och åt väldigt lite! Hehe! Kände som att jag överarbetade det hela en aning... .Så min fråga till er är helt enkelt, vad skulle ni göra och bjuda på under en Halloweenfest för barn som är 6-8 år? Dela gärna med er av tankar, tips eller egna erfarenheter!
  • Svar på tråden Halloweenfest för barn
  • Tilja

Min pappa gjorde superpopulära Halloweenfester enligt både mig och mina kompisar!

Han brukade bjuda på minipizzor och då fick varje barn välja vad den själv ville ha på sin pizza. Till det fick vi läsk, men han hade tagit bort etiketterna och skrivit ut egna (tex häxbrygd och liknande enligt Halloweentema). Kommer inte ihåg om det var nåt mer kring just maten, men vanliga Halloweendekorationer såklart.

• Vestra

Beror på när du har festen. Vi har haft när det varit mörkt, och haft spökpromenad typ. Ficklampor och lite "spöken" och någon gång haft skattjakt i mörker med tända marschaller som visar vägen osv. 
    Spindelnät, spindlar, godis. Kört halloweendisco också. Aldrig orkat göra någon direkt halloweenmat så. Pizza med spindlar på. 

Något läskigt bål kanske?

Något meningsfullt, imponerande och gärna lite skrytsamt.
  • Sephora

Fler tips/tankar/idéer och erfarenheter  emottages tacksamt!

Pizza dissar tyvärr min son...annars är det ju bra festmat. :)

• Sephora

Fler tips/tankar/idéer och erfarenheter  emottages tacksamt!

Pizza dissar tyvärr min son...annars är det ju bra festmat. :)

• Tilja

Men fråga då honom vad han vill ha för mat på sin Halloweenfest. =)

Svar på tråden Halloweenfest för barn