FinaMina skrev 2015-10-08 11:05:24 följande:
Jag vet inte vad jag ska göra, hjälp! Min 2-veckors flicka rullar. Rygg till mage. Och ibland tillbaka.
Problemet är att hon gör det när hon sover också, så hon sover på mage trots att hag lägger henne på rygg. Bvc säger att det ökar risken för psd jättemycket och att hon måste sova på rygg för att inte dö. Jag har panik. Törs inte lägga kuddar i sängen för att hålla henne på rygg, för bvc sa att det också kan döda henne. När jag ringde bvc sa de bara att bebisar inte kan rulla så tidigt, men min gör ju det!!!
Hjälp, jag vet inte vad hag ska göra, vill ju inte att hon ska dö!!!
Min gjorde också sådär jag skällde ut min mamma för att barnet låg åt fel håll trodde hon hade lagt ner henne fel i vaggan. BVC gav mig samma svar och jag bestämde mig för att BVC kan dra helvete hej. Jag rullade handdukar hårt eller påökande. La under madrassen så att det liksom skålade sig och inte gick att vända sig lika enkelt. Först la jag rullarna runt om alltså gjorde det som ett näste typ men tyckte det funkade bättre att ha dem under madrassen. Du får testa dig fram.
Min dotter fyller snart åtta så hon dog i vart fall inte. PSD kan hända när som helst. Det måste inte hända just när de sover eller på natten osv även om det kanske är lätt att fastna i de tankarna och vara orolig.