• mamsen83

    hjälp vad ska jag göra?

    Barnens pappa träffar dem 2tim varannan vecka. (Enligt beslut i tingsrätten ) han pratar knappt med barnen under veckorna. När dem pratar med varandra pratar han bara om sig själv och vill barnen säga vad dem gjort så säger han -ja men det vet jag redan jag har läst mailen från skolan. Våran äldsta son berättade att dem har börjat sina i skolan och var jätte glad för det, pappans svar var men du kan ju inte simma du vet ju inte hur man gör. (Jag mamman har slitit en hel sommar så han kan simma hur bra som helst.) Och det vet pappan om. Jag tar hand om barnen allt var det gäller skola dagis aktiviteter osv han gör inget (då har vi gemensamvårdnad men han bor i en annan kommun) han har aldrig gått på några möten. Jag har pratat med advokat och ska kontakta familjerätten igen. Dessutom har han själv sagt att han isidosätter våran minsta son även när dem träffas han lägger all fokus på den äldsta. Historien är lång skulle kunna skriva mer. Men jag vet inte vad jag ska göra till och med BUP är inblandade. Vad ska man göra? Barnen är 8 och 3 dem mår inte bra av detta har sagt åt honom otaliga gånger att lyssna på barnen och bli mer angagerad men han lyssnar inte..

  • Svar på tråden hjälp vad ska jag göra?
  • mammalovis

    Tyvärr är det nog så illa att du får acceptera att han inte är en mer engagerad förälder än så. Du råkade tyvärr dra en nitlott med en oempatisk man som inte begriper bättre. Tyvärr kan du inte tvinga iväg honom på möten med bup och hur väl du än menar kommer du nog tala för döva öron.

    Vad säger barnen själva när de ska träffa eller kommer hem från pappan? Det är väl endast det du möjligen kan framföra som argument till pappan.

    Jag sitter till viss del i liknande sits med äldsta dotterns pappa som träffar henne 7 timmar varannan helg, för det är typ det han orkar med. Hon är 4,5 år. Den tiden de ses sätts hon mest framför teven eller med en film på datorn. De har nog aldrig gjort en aktivitet utanför hemmet mer än gått till Ica och handlat, en lekpark eller cyklat om hon velat ha den med.

    Kanske kommer han ha henne över natt framöver, men då vill han helst hämta henne på eftermiddagen och lämna lunch dagen efter vilket hackar sönder båda dagarna så vi får se om vi kan komma överens. När hon var yngre så upphörde umgänget helt i perioder, ibland p g a psykisk ohälsa, men antagligen lika ofta p g a ny flickvän som var viktigare, men påstod att han måste arbeta veckans alla dagar, att han måste lägga hela semestern på huset o s v. Så bristen på engagemang känner jag igen. En period frågade han om han fick ha telefonkontakt med henne mitt i veckan, men mer hände aldrig. Dock kränker han väl inte henne vad jag vet.

  • mamsen83

    Lillen vill inte träffa honom då pappan knappt pratar med honom han märker ju att han hamnar sist den äldsta är velig. Båda börjar få utbrott så fort dem ska träffa pappan även efter den äldsta kissar i sängen några dagar innan och några dagar efter. Han vågar inte säga ifrån till pappan få han är rädd att jag ska få skiten för det. Pappan skrev inte på adressändring när vi skulle flytta betalade inte underhåll osv..

  • mammalovis
    mamsen83 skrev 2015-10-08 15:14:15 följande:
    Lillen vill inte träffa honom då pappan knappt pratar med honom han märker ju att han hamnar sist den äldsta är velig. Båda börjar få utbrott så fort dem ska träffa pappan även efter den äldsta kissar i sängen några dagar innan och några dagar efter. Han vågar inte säga ifrån till pappan få han är rädd att jag ska få skiten för det. Pappan skrev inte på adressändring när vi skulle flytta betalade inte underhåll osv..
    Att pappan inte skriver på en adressändring är ju en sak, men underhållet slipper han ju inte undan. Det hoppas jag du tagit via försäkringskassan.

    Vem är det som har drivit domen i tingsrätten? Är det han eller du som vill att barnen ska träffa honom?

    Det låter ju inte bra med de signaler du får, vad säger bup om saken?
Svar på tråden hjälp vad ska jag göra?