• amoremio

    Jag "tappade" migsjälv efter flytten!!!

    Jag vet inte vad jag ska ta mig till för att bli "hel" igen. Behöver verkligen kloka råd och höra andras erfarenheter...

    För några månader sedan (juni 2015) så flyttade jag till eget boende. För första gången i mitt liv så bor jag ensam. Innan hade jag bott med kompisar eller hemma hos mamma.

    Jag är 25 år så det var verkligen dax...och jag längtade efter FRIHETEN. Friheten och att ha "allt på egna villkor" är fortfarande väldigt tillfredsställande. Att ha sitt EGET liv....

    Men alla mynt har 2 sidor som det så vackert heter. Den senaste tiden har jag börjat känna mig så jävla ensam! Meningslös och obetydelsefull likaså....

    Denna inre smärta är fruktansvärd att leva med. Jag känner mig som den mest ensamma människan i hela världen- trots att mitt intellekt säger en annan sak. Det komiska är: Jag är KÄND FÖR ATT HA MASSA VÄNNER!!!! Skulle mina vänner läsa detta så skulle dom förmodligen få sig ett gapskratt eftersom jag jämmt umgås med andra....

    Men så här känner jag- när jag kommer hem om kvällarna kommer sorger och den urhålkande känslan av ensamhet.

    Frågor gnager i mitt huvud: Vem är jag utan andra människor? Vad är meningen med mitt liv? Var detta "allt"? Ska tillvaron vara en meningslös tvättmaskin som bara snurrar? Tänk om jag alltid kommer att vara singel- hur meningslöst blir inte livet då?

    Dessa frågor och sorger gnager inombords och jag kan inte "värja" mig från dom. Sommarmånaderna gick bra men nu i efterhand känns det jobbigt- som att jag "tappat" migsjälv.

    Är detta något som går över? Är det en fas i livet som är naturlig? Inte ens mina antidepressiva mediciner hjälper just nu :( :(

    /Vilsen och ledsen ung man

  • Svar på tråden Jag "tappade" migsjälv efter flytten!!!
  • Birgitta02

    Alla människor är ensamma!! På sätt och vis. Nu bor du själv och har inga andra omkring dig då och då. Självklart känns det ensamt. Du måste lära dig trivas med känslan att rå dig själv. Att få vara själv. Att få andas. Helt enkelt vara "här och nu".  När du känner så här så åk hem till föräldrarna och snacka lite, ta en fika. Typ :)

Svar på tråden Jag "tappade" migsjälv efter flytten!!!