• Sverige 96

    Kroppsbehåring ett problem

    Hej. När jag var 17 år gammal så började jag få skägg, och fick moppemustach redan vid 15 års åldern. Nu när jag blivit 19 år gammal så har mitt kroppsbehåring och håret på ansiktet ökat drastiskt genom tiderna. Jag har börjar få hår på ryggen, axlar, magen, bröstet, hår på nästan och i näsan, hår på händer, skägg, hår mellan ögonbrynen, röven, hår på öronen och det är även mörkt och jag skäms något enormt utav det. 

    Jag vill verkligen veta om det är så normalt att vara så hårig som jag är och även i den åldern jag är i just nu? tacksam för svar :)

  • Svar på tråden Kroppsbehåring ett problem
  • Zebrahäst

    När min kille var 15 år hade han mycket skägg (mörkt och grovt) och hår på bröstet. Han kom tidigt in i puberteten. Idag är han 23 och har hår på ryggen, axlarna och mer på bröstet och tätare skägg & mustasch. Jag tycker det låter normalt och alla är olika. Jag personligen tycker det är sexigt och ser absolut inget problem med hår. Tycker du ska vara stolt, det finns många som önskar de hade det så.

    Min pappa på nästan 50 har ftf inte mycket kroppshår och inte mycket till skägg & kommer nog aldrig att få ;) hehe

    / 23 årig tjej

  • Sverige 96

    Men liksom när jag var mindre än 15 så hade typ inget hår alls förutom mustasch och lite hår mellan armarna, benen och händerna. men alltså jag har ju massa hår på kroppen liksom är det så normalt, när man ser killar osv så har de typ inget hår alls på kroppen och jag tror inte alla vaxar sig osv. 

    Men att jag har så mycket hår på kroppen tycker jag är helt sjukt för jag har också hår på fötterna....

  • Zebrahäst

    Jämför du med killar i din egen ålder då eller?
    För jag tror frf inte det är onormalt. Även fast min kille uttryckt sig ungefär som du när han var yngre. Vissa är hårigare och det är inte ovanligt att ha hår på fötterna eller magen även om man inte är jättehårig. Det har jag och jag är väldigt ohårig.

Svar på tråden Kroppsbehåring ett problem