Han dricker i smyg!
Jag är mycket oroad för min sambo och för vår framtid. Han är alkoholist, inte så han dricker hemma men när han gör det så får det oerhörda koncekvenser. Han kan inte sluta, dricker allt som han ser, somnar utomhus etc. (jag har skrivit ett inlägg om detta innan om det är någon som kommer ihåg) Han går i terapi för det och vet att han har ett problem. Samtidigt säger han att det är ok att han dricker så länge det inte får någon koncekvens. Ikväll va vi ute och åt med några kompisar till honom. När de gått beslöt vi oss för att åka ner till stan och ta ett glas vin. Jag gick och satte mig medans han beställde. Det tog en stund och jag va tvungen att gå på toa. När jag kom närmare baren såg jag att han hade beställt en shot som han drack. Det va tydligt att jag inte skulle se något. När han kom och satte sig vid bordet frågade jag om det va gott med en shot. Han blev skit sur och sa att det va för att han inte vill känna sig kontrollerad.......... som om det va mitt fel att han behöver sprit i kroppen. Jag tror att han vill förändra sig, men jag är orolig. Jag har varit nära att lämna honom flera gånger för hans festande. Nu känns det som att jag inte kan lita på honom. Jag vet inte om jag vågar skaffa en familj med honom...... tänk om han börjar supa när vi har barn!!!!
vad ska jag göra?? Hade ni vågat starta en familj med någon som har problem med alkohol? Borde jag kanske lämna honom... kommer han inte förändras?