• ninasord

Enkla och effektiva övningar

Har du några enkla icke vikt- balans- redskapskrävande styrkeövningar i huvudet där man använder sig enbart av sin kroppsvikt? Det ska passa både korta som långa repetitioner för lätt- eller och medelintensiv träning. Helst tre olika övningsförslag för dom större muskelgrupperna. Dvs. bra startövningar med mest effekt på kortast tid. Jag behöver inspiration.

Tack
    {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden Enkla och effektiva övningar
  • K grrl

Du ställer en väldigt svår fråga. Men många övningar går att göra med bara kroppsvikt men som kan kräva tillgång till en bänk/stol, till exempel olika variationer på squats (jump squats, bulgarian split squats, pistol squats), utfall, höftlyft, hip thrusts, hip thrusts på ett ben. För bröst och triceps har du push ups som går att variera på en mängd olika sätt, axlar och triceps dips på bänk osv. 

Mitt tips är att du googlar "bodyweight training program" och kollar för lite inspiration. 

• ninasord
    K grrl skrev 2015-10-17 09:28:21 följande:

Du ställer en väldigt svår fråga. Men många övningar går att göra med bara kroppsvikt men som kan kräva tillgång till en bänk/stol, till exempel olika variationer på squats (jump squats, bulgarian split squats, pistol squats), utfall, höftlyft, hip thrusts, hip thrusts på ett ben. För bröst och triceps har du push ups som går att variera på en mängd olika sätt, axlar och triceps dips på bänk osv. 

Mitt tips är att du googlar "bodyweight training program" och kollar för lite inspiration. 

Ska göra det idag. Tack ändå Glad
Svar på tråden Enkla och effektiva övningar