• Anonym (Ssk)

Sjuksköterska bemanning lön, erfarenhet mm.

Hej! Jag är utbildad ssk, utbildad i ett annat EU-land och har ca 2 års erfarenhet i samma EU-land inom äldrevård. Ingen erfarenhet som ssk i sverige. Jag har bott utomlands i nästan åtta år men ska flytta tillbaka till Sverige (Stockholm) för att doktorera nästa år. Funderar på om jag eventuellt skulle kunna jobba lite skift här och var för extra pengar, man får ju inte så mycket som doktorand. Jag har dock ingen aning om hur det funkar med bemanningsföretag i Sverige. Vad kan jag förvänta mig i lön? Ob för natt etc? Vilka företag är bäst att jobba för? Har jag tillräckligt med erfarenhet? Jag låter säkert lite naiv men jag har verkligen ingen koll på hur ssk-yrket funkar i Sverige! Tack på förhand?

• Svar på tråden Sjuksköterska bemanning lön, erfarenhet mm.
  • Kine

Allra först måste du ordna med svensk sjuksköterske legitimation. Sedan komma upp om din blivande doktorandtjänst ger möjlighet till att jobba extra. Är inte alla doktorandtjänster som har den möjligheten. Sedan kan du kontakta olika bemaningsföretag. Du kan nog räkna med runt 250-300kr/h via bemaningsföretag.

Svar på tråden Sjuksköterska bemanning lön, erfarenhet mm.