• Martensite

    Ladda mobiltelefon genom att runka?

    När man runkar så utför man ju ett mekaniskt arbete. Skulle det på något sätt vara möjligt att omvandla denna energi till elektrisk energi som att utnyttjas för att ladda en mobiltelefon? Jag är oskuld och runkar extremt mycket (15-20 ggr per dag). Jag tror att det skulle vara billigare att ladda mobilen med hjälp av att runka istället för att ladda den direkt i eluttaget.

    Jag tänkte främst på om man bygger någon sorts generator som man fäster på handen man runkar med. Sedan kopplar man in sin mobiltelefon till generatorn Denna generator skulle då omvandla det mekaniska arbetet till elektricitet som laddar mobilen.

    Skulle detta fungera?

    Hur bygger den här typen av generator? Skicka gärna ett PM med utförlig beskrivning och en skiss. Alternativ skicka en länk till någon hemsida som säljer generatorer av denna typ.

  • Svar på tråden Ladda mobiltelefon genom att runka?
  • Frontline

    Med tanke på att det bara kostar ca 20:- om året att ladda en mobil varje natt så tror jag att det blir dyrare för dig att lägga satsen i papper 15-20 gånger om dagen, ska du sen tvätta av händerna och kuken efter varje gång ja du sparar inga pengar på att runka för att ladda mobilen kan jag säga iaf..


    Livet är underbart när underlivet är bart :)
Svar på tråden Ladda mobiltelefon genom att runka?