• plottify

Ofärgat urin

Är gravid i vecka 24 och har den senaste veckan haft helt ofärgad urin, även på morgonen. Jag är sällan uppe på nätterna och kissar så trots att jag inte tömt blåsan på 8-9 timmar ibland, är urinen helt färglöst eller väldigt ljust gult.

Ska tilläggas att jag är väldigt dålig på att dricka, både vatten och annat, så det känns inte som den bör vara väldigt okoncentrerad. Det svider inte eller gör inte ont när jag kissar, och det luktar inget speciellt heller.

Någon som vet varför det är såhär?

• Svar på tråden Ofärgat urin
  • skepparbarn
    plottify skrev 2015-10-11 09:44:20 följande:

Är gravid i vecka 24 och har den senaste veckan haft helt ofärgad urin, även på morgonen. Jag är sällan uppe på nätterna och kissar så trots att jag inte tömt blåsan på 8-9 timmar ibland, är urinen helt färglöst eller väldigt ljust gult.

Ska tilläggas att jag är väldigt dålig på att dricka, både vatten och annat, så det känns inte som den bör vara väldigt okoncentrerad. Det svider inte eller gör inte ont när jag kissar, och det luktar inget speciellt heller.

Någon som vet varför det är såhär?

Färgen på urin kan variera beroende på mineraler, ämnen i mat osv. Ofta tyder ofärgad urin på att man fått i sig bra med vätska, men det kan även vara så att din kropp driver ut vätska. Det är vad kah förstått av det jag googlat. Färgen kan variera från dag till dag så det ska inte vara någon fara.
Svar på tråden Ofärgat urin