• sotoo

Bästa hotell för barnfamilj i Skövdetrakten?

Ge mig tips på bra hotell i Skövdetrakten. Skall även passa barn, även om de inte behöver ha aktiviteter riktade just till barn. Mina barn är 9,7 och 4 år.

Vi kommer nog besöka badhuset och undrar om det finns andra saker man inte får missa. Vi kommer i så fall att åka dit på höstlovet.

• Svar på tråden Bästa hotell för barnfamilj i Skövdetrakten?
  • Solsticka

Hej,
    Jag skulle tipsa dig om att boka ett rum på Scandic hotell i Skövde. Scandic har satsat stort på att vara extra barnvänliga och jag tycker att dom lyckats.

Dom brukar kunna erbjuda familjerum med våningssäng, barnmeny i restaurangen etc och dom har ofta paketerbjudanden på boende och aktivitet tex äventyrsbad.

Vi har bott på Scandic innan med vår dotter och hon har varit jättenöjd. Liten present när man checkar in, roligt lekrum och våfflor till frukost.

I min blogg kan du läsa om när vi har bott på Scandic i Örebro: http://www.cirkusalfredo.se/boende/minisemster-pa-scandic-hotell-i-orebro/

Men vi har bott på andra Scandic Hotell också och varit lika nöjda då.

Trevlig resa!

cikusalfredo.se - tips på lite skojiga platser att besöka med barn!
  • Athena70

Hejsan! 

Jag har inga tips på hotell då jag bor här i stan ;)

Jag skulle nog ta mig till Balthazar science center(ligger ett stenkast från tågstationen) Stellas lekland(ligger en bit från centrum på Stallsiken) och uppe på Billingen har ni en rätt så stor lekplats.

Sen finns ju centrumkärnan och Elins esplanad om man är ute efter shopping:)

Hoppas ni hittar något som passar er på er tripp hit :)

• Irmisans

Bor i skövdetrakten och rekommenderar scandic hotell! Bästa frukosten och ligger centralt och bra. Tar max 10 minuter att gå till arenan därifrån (med barn). Finns trevliga restauranger nära hotellet. :)

Oplanerad Mamma
  • sotoo

Tack för tipsen. Såg det lite för sent men vi tog in på hotellet på Billingen. Det bästa var väl att det fanns en bassäng i källaren. Och sedan besökte vi Skövde Arena dag 2. Falköping var vi också i under dagen...det var fint där med.

Svar på tråden Bästa hotell för barnfamilj i Skövdetrakten?