• Fobiker

Mirtazapin...trötthet!

Tar 30mg Mirtazapin sedan några dagar, för depression och sömnsvårigheter. Sova får man verkligen göra, inget snack om den saken. Problemet är att jag är totaldäckad dagen efter jag tagit tabletten (jag tar den på kvällen). Orkar ingenting förrän framåt eftermiddagen, och då går man på sparlåga. Någon som provat denna och vet om tröttheten går över och i så fall efter hur lång tid?

• Svar på tråden Mirtazapin...trötthet!
  • Anonym (samma)

Jag har också ätit Mirtzapin och blev liksom du väldigt trött av den. Dessutom ökade min aptit - liksom min vikt - kraftigt.

Tyvärr höll det i sig ända tills jag skulle sluta och minskade min dos från 15 mg till hälften (delade tabletten i två delar.)  Då märkte jag att jag fortfarande sov lika bra men inte var lika seg dagen efter och inte heller åt lika mycket. Men det där kan säkert vara individuellt.

• Anonym (mia)

Tror också du behöver sänka dosen för att minska tröttheten. Va beredd på att den medicinen kan mixtra med din ämnesomsättning rejält. Jag har alltid varit jättesmal, inte kunnat gå upp i vikt ens om jag försökte. Det ändrades med mirtazapin. Gick upp 10 kg på 2 månader utan att äta mer än tidigare. Har inte lyckats gå ner i vikt sen dess trots att jag ofta går på självsvält under mina depressionepisoder.

• Fobiker

Tack för svaren! Ja, det låter ju inte så bra. Får fundera på om det är värt att fortsätta med denna överhuvudtaget. Som det är nu känner man sig närmast utslagen större delen av dagen. Och gå upp i vikt vill jag inte heller.  

• förstabarnet

Prata med läkaren som skrev ut medicinen.
    Mirtazapin gör inte mig dåsig dagen efter, mer än vad depressionen i sig gör. 

• Fobiker

Jag hoppas få träffa läkaren snart. Det verkar drabba lite olika, men så är det ju med all anti-depp verkar det som. För egen del känns det ungefär som att jag supit hårt dagen innan. Kan omöjligt ha det såhär något längre tag.   

• Linastrumpan

Jag åt den under en period men blev så sjukt trött att det inte var hållbart. Jag gick dessutom upp 10kg i vikt på drygt en månad vilket inte heller bidrog till att jag mådde bättre så efter ca 3mån slutade jag med medicinen.

Svar på tråden Mirtazapin...trötthet!