• Anonym (Hemsk)

Klippte för mycket och nu blöder han!

Har en liten son bredvid mig som hade så långa naglar, jag har inte klippt dem efter födseln och de går inte att riva eller fila av, så jag tog en nagelsax och försökte försiktigt när han låg och sov. Jag hade dock ingen aning om att naglarna sitter ihop med huden i början så det började blöda och jag känner mig fruktansvärd nu! Han gnydde bara till när det hände men nu är han jätteröd där och jag har verkligen ångest..! Tänk om han får en infektion nu pga detta?

• Svar på tråden Klippte för mycket och nu blöder han!
  • Anonym (K)
    Anonym (Hemsk) skrev 2015-10-12 16:38:38 följande:

Har en liten son bredvid mig som hade så långa naglar, jag har inte klippt dem efter födseln och de går inte att riva eller fila av, så jag tog en nagelsax och försökte försiktigt när han låg och sov. Jag hade dock ingen aning om att naglarna sitter ihop med huden i början så det började blöda och jag känner mig fruktansvärd nu! Han gnydde bara till när det hände men nu är han jätteröd där och jag har verkligen ångest..! Tänk om han får en infektion nu pga detta?

Ja tänk om du...
  • Erizajo

Men Gud slappna av! Han kommer göra illa sig mycket värre framöver, tro mig!

• viseversa

Min pappa råkade klippa mig i fingertoppen när jag var pyttebebis. Han kände sig också uuuusel men jag överlevde utan bestående men.

• Regndamen

Ha, det var därför jag vägrade klippa min dotters naglar, det fick min man göra. Hon har inga men av det idag.

• MeEmmA

Ditt barn överlever, har råkat göra samma sak en gång med mitt första barn. Ett tips för att inte göra om det, klipp ett litet jack bara på ena sidan av nageln så blir det lättare att riva av (använd bara de små saxarna eller tängerna för bebisar).

• Anonym (L)

Jag råkade riva av hela sonens nagel när han var liten. Inget han verkade ha särskilt ont av, och han överlevde det utan men. 

Svar på tråden Klippte för mycket och nu blöder han!