Anonym (Man 44) skrev 2015-10-12 23:11:14 följande:
Kan bara se det från mitt perspektiv (man). Känner själv att det är svårt och Kans inte har ett superbehov av en relation? Känns som om man träffar någon så vill dom gå all in eller inget. Jag skulle gärna bara ha ett varannan vecka förhållande, men det funkar ju oftast inte så... Så varför är det svårt? Jag tror att det är så här. Man vill inte tvinga sina barn att bo ihop/dela rum med andra barn, man vill inte att dom ska behöva flytta/byta stadsdel/mista kompisar, kanske behöva åka buss till skola och körd till dagis tex. Man sitter på bra boenden villa, bostadsrätt, hyresrätt och törs inte chansa att sälja för att (pröva) flytta ihop. Jag vet att det låter superpessimistisk men vad ska man göra? Feedback tack:)
Åhhh.... Tack, tack, tack för att det finns fler som tänker som jag!

Jag vill också ha ett seriöst förhållande där man tänker på varann och hörs av varje dag men kanske bor hos varann varannan vecka.
För varannan vecka har jag ju barnen.
Jag är positiv och vill se en massa fördelar. Man är nyförälskad längre. Man hinner längta efter varann. Varannan vecka är jag mamma heltid och hinner även med annat hemma, och varannan vecka ägnar jag åt kärlek och aktiviteter tillsammans.
Samtidigt som man har sitt eget att dra sig tillbaka till..
Men vad jag inte vill ha är en man som tror att han kan träffa andra under min barnvecka. Jag vill inte känna att det är nåt osäkert, utan veta att jag har ett starkt förhållande med tillit.
Men uppenbarligen är det svårt att träffa någon, med eller utan barn som gillar det upplägget.