• Anonym (Deppigt)

Omöjligt att träffa ny partner när man är 40 + med barn ?

Är en kvinna på 40 + med barn, skild sedan några år tillbaka och undrar varför det är så svårt att träffa en ny partner ....
    Har dejtat män i olika åldrar , svenska och icke svenska och från de flesta samhällsklasser men .. nä ... Det leder inte till något . Är det någon mer som upplevt detsamma ? Vad beror detta på ? Har aldrig tidigare i mitt liv haft problem med att inleda en relation - tvärtom . Men nu .... Hopplöst !

Jag ser helt ok ut , har bostad , arbete , bil och en ekonomi som funkar .. Är omtänksam , ärlig , öppen, rolig att umgås med men ändå träffar jag sällan ngn mer är 3 dejter . Många män är bara ute efter bekräftelse och/eller vill ha sex men vart finns de som verkligen vill inleda ngt seriöst ?

• Svar på tråden Omöjligt att träffa ny partner när man är 40 + med barn ?
  • Anonym (Allis)

Jag började om men en ny man vid 46 års ålder, yngsta barnet var 10 år. Vi är ännu ihop efter 8 år och det lär vi nog förbli.
    Han är fem år yngre än mig och barnlös. (Vilket kap va!)

• damboo
    Anonym (Deppigt) skrev 2015-10-12 17:45:59 följande:

Är en kvinna på 40 + med barn, skild sedan några år tillbaka och undrar varför det är så svårt att träffa en ny partner ....
    Har dejtat män i olika åldrar , svenska och icke svenska och från de flesta samhällsklasser men .. nä ... Det leder inte till något . Är det någon mer som upplevt detsamma ? Vad beror detta på ? Har aldrig tidigare i mitt liv haft problem med att inleda en relation - tvärtom . Men nu .... Hopplöst !

Jag ser helt ok ut , har bostad , arbete , bil och en ekonomi som funkar .. Är omtänksam , ärlig , öppen, rolig att umgås med men ändå träffar jag sällan ngn mer är 3 dejter . Många män är bara ute efter bekräftelse och/eller vill ha sex men vart finns de som verkligen vill inleda ngt seriöst ?

Ja du.. här är jag som vill inleda något seriöst. Antar att många idag (vid din ålder) är redan gifta eller redan har ett förhållande. Vissa är rädda att komma in i ett förhållande vid ett sent ålder. Nu påpekar jag absolut inte att du är gammal eller så men det är vad jag har fått höra tidigare. 

För mig spelar ju åldern inte någon roll alls men för vissa gör det faktiskt!
  • Anonym (Anonym)

Klart att det inte är omöjligt, TS. Det finns massvis med män som är singlar 40+. Sluta häng på dejtingsidor om du gör det. Där är det oftast oseriösa män.

• Anonym (Pirrig)

Jag är 45+ och har inlett en relation med man (också skild med barn). Det känns underbart. Du måste nog fundera igenom vilka behov du har och vilken sorts person du passar ihop med. Att träffa en ny i den här åldern "händer" inte bara (sällan iaf). Det kräver arbete och uthållighet. Börja med att nätdejta. Var noga med allt (vilken sajt, bild, profil, vilka du ska sikta in dig på). Det går!

• Anonym (Deppigt)
    Anonym (Pirrig) skrev 2015-10-12 21:02:43 följande:

Jag är 45+ och har inlett en relation med man (också skild med barn). Det känns underbart. Du måste nog fundera igenom vilka behov du har och vilken sorts person du passar ihop med. Att träffa en ny i den här åldern "händer" inte bara (sällan iaf). Det kräver arbete och uthållighet. Börja med att nätdejta. Var noga med allt (vilken sajt, bild, profil, vilka du ska sikta in dig på). Det går!

Har nätdejtat i 2 år , därav att jag vill ge upp ...
  • Anonym (Man 44)

Kan bara se det från mitt perspektiv (man). Känner själv att det är svårt och Kans inte har ett superbehov av en relation? Känns som om man träffar någon så vill dom gå all in eller inget. Jag skulle gärna bara ha ett varannan vecka förhållande, men det funkar ju oftast inte så... Så varför är det svårt? Jag tror att det är så här. Man vill inte tvinga sina barn att bo ihop/dela rum med andra barn, man vill inte att dom ska behöva flytta/byta stadsdel/mista kompisar, kanske behöva åka buss till skola och körd till dagis tex. Man sitter på bra boenden villa, bostadsrätt, hyresrätt och törs inte chansa att sälja för att (pröva) flytta ihop. Jag vet att det låter superpessimistisk men vad ska man göra? Feedback tack:)

• Anonym (aaaa)

Enda möjligheten lär vara att hitta någon som redan har barn. Ingen normal kommer vilja dras med din förra mans barn. 
  • Anonym (300)

Känns omöjligt här med men är "bara" 30 år. Varit singel 5 år och alla har sagt att jag är ung och kommer hitta någon. Jo, tjena. När då?

• hösthjärta
    Anonym (Man 44) skrev 2015-10-12 23:11:14 följande:

Kan bara se det från mitt perspektiv (man). Känner själv att det är svårt och Kans inte har ett superbehov av en relation? Känns som om man träffar någon så vill dom gå all in eller inget. Jag skulle gärna bara ha ett varannan vecka förhållande, men det funkar ju oftast inte så... Så varför är det svårt? Jag tror att det är så här. Man vill inte tvinga sina barn att bo ihop/dela rum med andra barn, man vill inte att dom ska behöva flytta/byta stadsdel/mista kompisar, kanske behöva åka buss till skola och körd till dagis tex. Man sitter på bra boenden villa, bostadsrätt, hyresrätt och törs inte chansa att sälja för att (pröva) flytta ihop. Jag vet att det låter superpessimistisk men vad ska man göra? Feedback tack:)

Åhhh.... Tack, tack, tack för att det finns fler som tänker som jag! Glad
    Jag vill också ha ett seriöst förhållande där man tänker på varann och hörs av varje dag men kanske bor hos varann varannan vecka.
    För varannan vecka har jag ju barnen.

Jag är positiv och vill se en massa fördelar. Man är nyförälskad längre. Man hinner längta efter varann. Varannan vecka är jag mamma heltid och hinner även med annat hemma, och varannan vecka ägnar jag åt kärlek och aktiviteter tillsammans. 
    Samtidigt som man har sitt eget att dra sig tillbaka till..

Men vad jag inte vill ha är en man som tror att han kan träffa andra under min barnvecka. Jag vill inte känna att det är nåt osäkert, utan veta att jag har ett starkt förhållande med tillit.

Men uppenbarligen är det svårt att träffa någon, med eller utan barn som gillar det upplägget.
  • Anonym (Varannanhelg)
    Anonym (Man 44) skrev 2015-10-12 23:11:14 följande:
    Och jag drar det ännu längre (kvinna). Jag vill ha ett varannan helg förhållande! För mina barnfria veckor jobbar jag - mycket. Och så sover jag resten av tiden. Så tid för någon relation då finns inte. Och inte behovet heller, blir bara en massa extra krav och nån annans förväntningar att ta hänsyn till, orkar inte med det. Jag är alldeles för egoistisk och självständig för något annat.

Så det optimala för mig är ett varannan helg förhållande. Enkelt va!!?

• Anonym (Man 44)
    Anonym (Varannanhelg) skrev 2015-10-13 09:39:03 följande:
    Och jag drar det ännu längre (kvinna). Jag vill ha ett varannan helg förhållande! För mina barnfria veckor jobbar jag - mycket. Och så sover jag resten av tiden. Så tid för någon relation då finns inte. Och inte behovet heller, blir bara en massa extra krav och nån annans förväntningar att ta hänsyn till, orkar inte med det. Jag är alldeles för egoistisk och självständig för något annat.

Så det optimala för mig är ett varannan helg förhållande. Enkelt va!!?
    Jag har så nu att vi försöker träffas varannan helg om det funkar för oss. Jobbar själv mycket mina barnfria veckor. Men det kan vara underbart att kunna träffas en dag i veckan då och då om det fins möjlighet. Ibland skriker kroppen efter mänsklig vuxenkontak och närhet;)
  • SvenS

Låter som TS har träffat en del killar men det har inte tänt till riktigt..

Kanske har du varit i för bekväma situationer, kärleken kommer gärna när antingen man själv är i ett osäkert läge (ja tom deprimerad) eller när situationen gör att man tyr sig till någon.   

Så testa att gör nått som du aldrig vågat tidigare.....  och då helst I den miljö där den typ av kille du vill ha finns.

Vill du ha en seglare gå en seglingskurs, vill du ha en bergsklättrare gå en klätterkurs, vill du ha en....

• Anonym (Deppigt)
    hösthjärta skrev 2015-10-13 09:19:54 följande:
    Åhhh.... Tack, tack, tack för att det finns fler som tänker som jag! Glad
    Jag vill också ha ett seriöst förhållande där man tänker på varann och hörs av varje dag men kanske bor hos varann varannan vecka.
    För varannan vecka har jag ju barnen.

Jag är positiv och vill se en massa fördelar. Man är nyförälskad längre. Man hinner längta efter varann. Varannan vecka är jag mamma heltid och hinner även med annat hemma, och varannan vecka ägnar jag åt kärlek och aktiviteter tillsammans. 
    Samtidigt som man har sitt eget att dra sig tillbaka till..

Men vad jag inte vill ha är en man som tror att han kan träffa andra under min barnvecka. Jag vill inte känna att det är nåt osäkert, utan veta att jag har ett starkt förhållande med tillit.

Men uppenbarligen är det svårt att träffa någon, med eller utan barn som gillar det upplägget.
    Jag kan också tänka mig ett varannan veckas relation , i alla fall till att börja med . Om man vill ses i " barnveckan" så kan man ju oftast lösa det - om man vill - tex luncha ihop , skaffa barnvakt ngr timmar och hitta på ngt osv . Vill ha kontakt ofta under barnveckan genom samtal och sms och ev luncha ihop och då kan inte har barnen så kan jag ägna mig åt min kärlek .. Klart att man göra saker för sig själv även dessa veckor men ändå sova ihop osv ...

Skönt i alla fall att veta att man inte är ensam och jag är hellre singel än i dåligt sällskap

Och en sak till ... Alla som är singlar är inte olyckliga och alla i förhållanden är inte lyckliga . Har många vänner omkring mig som har " halvbra" förhållanden och många har dåliga . Det klarar jag mig utan ..

Fast jag kan ju inte sluta att hoppas på att " han" ska dyka upp ....
  • Anonym (A)

Vad är ålderskraven på killen du kan tänka dig "dejta"? 
  • Anonym (Deppigt)
    Anonym (A) skrev 2015-10-15 17:05:53 följande:
    Vad är ålderskraven på killen du kan tänka dig "dejta"? 
    Har inga direkta ålderskrav ... Typ 15 år nedåt , 5-10 år uppåt .... Är ganska ungdomlig av mig och behöver ngn med lite " fart" i ...
  • Anonym (Man)

Min flickvän är 42 o har barn o jag har inga. Funkar bra:)

• Anonym (A)
    Anonym (Deppigt) skrev 2015-10-15 21:54:47 följande:
    Har inga direkta ålderskrav ... Typ 15 år nedåt , 5-10 år uppåt .... Är ganska ungdomlig av mig och behöver ngn med lite " fart" i ...
    Är själv 22 men ser dock äldre ut. Väldigt kul ändå att umgås med någon som är i lite högre ålder än mig. Skulle man kunna pm:a dig?
  • Anonym (Man 44)
    Anonym (Deppigt) skrev 2015-10-15 21:54:47 följande:
    Du har inte för stora krav då? Typ att hunken ska stå och dregla efter dig? Många vill nog ha sex med en milf... Men inte leva med en milf med några kids!
Svar på tråden Omöjligt att träffa ny partner när man är 40 + med barn ?