• Madden

Va tycker ni om namnet Leon??

Undrar bara... Tycker det e ett fräckt å fint namn, även ovanligt.. Skulle kunna tänka mig ha det på Nästa barn som lär komma inom 3 år. Om det nu blir en Kille.. Men va tycker ni om det namnet??

• Svar på tråden Va tycker ni om namnet Leon??
  • yssanlull

ja...de är fint. Inte som Love dock , som är mitt favvonamn ....skoja bara.

• Hannah74

Gillar det om man säger med långt e. Om du förstår.

• malin ulrika

Bra!
    Internationellt, funkar på många språk!

• valkyrian

Jag tycker det är finr, vill ha det om jag får en kille, men sambon vill ej, men hursomhelst hur fint som helst

• Sar

Jag tänker på filmen när jag hör det. jag hade nog valt att stava det Léon så att man redan på stavningen förstår uttalet. Men risken när man väljer ett "utländskt" namn är att barnet alltid får bokstavera. Jag tycker nog personligen att Leo är att föredra.

• mimi72

Jätte fint, inte helt ovanligt i frankrike.

• betti

Tycker det är jättefint! Kanske för att min mans son sen tidigare heter så... (Med betoningen på långt e. Inget franskt tjosanhejsan. )

• Dinosaurien

Jag gillar det inte så värst faktiskt. Jag är rätt konservativ vad gäller namn.... Men om ni gillar det så välj det!

• mirasmamma

Tycker också att det är fint, men tänker tyvärr också på filmen... Inte så kul att ha samma namn som en torped kanske...

• mludvigs

Tycker oxå det är ett jätte fint namn! Namn till en konung, ett stark lejon liksom!

• Vickyb

Åh.. helt underbart.. =)
    Jag var inne på Leon eller Leo, men det blev en Linnéa istället.

• JagoTösen

Det hade min tjej fått heta om hon blivit en kille. Jag ÄLSKAR det namnet.

• lovande

min son heter leon ... jätte ovanligt här på irland men tyvärr rätt så vanligt i sverige ..

• Pilleluring

Min son bär det vackra namnet Leon!

• alexix

Tycker det namnet är jätte fint...
    Min son heter Leo så det är ju ganska nära

• Leosmorsa

Jag tycker också det är fint. Min son heter Leo, mensköterskan på BVC envisas med att kalla honom Leon =)

Svar på tråden Va tycker ni om namnet Leon??