• Anonym (Upprörd)

Helt ny jacka stulen

Jag köpte en en ny jacka till sonen och nu har någon ungjävel stulit den på förskolan! Finns det någon försäkring som täcker detta då det skedde på skolan eller kan skolan på något sätt stå för detta eller vad kan man göra? Har inte råd att lägga pengar på en ny jacka när jag precis köpt en!

• Svar på tråden Helt ny jacka stulen
  • OlleSQ

Skolan ersätter inget. Märk kläderna och köp inte sånt som är stöldbegärligt. Men det är bra att vi äntligen fått lite kultur i landet, svenskar saknar ju det.

• Anonym (Upprörd)
    OlleSQ skrev 2015-10-13 08:47:52 följande:

Skolan ersätter inget. Märk kläderna och köp inte sånt som är stöldbegärligt. Men det är bra att vi äntligen fått lite kultur i landet, svenskar saknar ju det.

Självklart var den namnad. Alla jackor är väl stöldbegärliga? Han måste ju ha en jacka. Vad menar du med att svenskar saknar kultur?
  • Studentpappa
    Anonym (Upprörd) skrev 2015-10-13 08:44:19 följande:

Jag köpte en en ny jacka till sonen och nu har någon ungjävel stulit den på förskolan! Finns det någon försäkring som täcker detta då det skedde på skolan eller kan skolan på något sätt stå för detta eller vad kan man göra? Har inte råd att lägga pengar på en ny jacka när jag precis köpt en!

Förstår att du är upprörd men det är väl mer sannolikt att det är en förälder som lagt vantarna på den än ett barn? Din hemförsäkring täcker väl stöld, sen hur mycket du får ut beror på dina villkor. 
    Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • AnnaZL

Jag hade själv problem med att mitt barn fick sina kashmirhoodies stulna på fritis. Efter 3 st fick han börja låsa in dem i ledarnas skåp.
    Jag undrar verkligen hur folk tänker som snor barnkläder. det är ju inte så att barnen kan använda dem på samma skola/fritis utan att den bestulna märker det? Ska de bara ha de fina stulna kläderna på helgerna och hoppas att vi inte springer på varandra?

• annananonym
    AnnaZL skrev 2015-10-13 09:05:49 följande:

Jag hade själv problem med att mitt barn fick sina kashmirhoodies stulna på fritis. Efter 3 st fick han börja låsa in dem i ledarnas skåp.
    Jag undrar verkligen hur folk tänker som snor barnkläder. det är ju inte så att barnen kan använda dem på samma skola/fritis utan att den bestulna märker det? Ska de bara ha de fina stulna kläderna på helgerna och hoppas att vi inte springer på varandra?

Kanske är folk som stjäl och sedan säljer på typ Tradera eller blocket?
  • Anonym (Upprörd)

Jag ska kolla med hemförsäkringen men tror inte det är någon idé. Självrisken är väl högre känns det som. Det var inte ens någon lyxig jacka. En helt vanlig jacka. Hade jag betalat 1500kr för den hade jag förstått att den var stöldbegärlig. Men nu förstår jag inte. Det värsta är att vi letade efter en ny jacka igår på stan och alla såna jackor är slut i hans storlek. Finns bara vinterjackor och han är så varm att det kan han absolut inte ha nu.

• Emmispemmis

Kanske kan nån ha fått med sig jackan hem av misstag? Nån vars barn har en liknande jacka tex? Sätt upp en lapp på förskolan och be att personalen grågar de andra föräldrarna.

• Anonym (Hänt samma.)

Min unges jacka blev stulen på skolan. Två veckor senare såg jag den hänga i hallen på ett annat fritis. Kollade i den och visst stod det mitt barns namn i. Eftersom det var vår jacka tog jag den och sa till personalen att dom får ringa pojken föräldrar och be dom ta med en annan jacka till honom för det var kallt ute. Pappan till pojken "föestod inte aaaalls hur hans barn kunde ha mitt barns jacka" skitsnack säger jag. Man ser väl skillnad på sina barns kläder och klart det är praktiskt att plocka med sig någon annans nya jacka så man själv slipper köpa nya kläder till sina barn.

• Anonym (Nejj)
    Anonym (Upprörd) skrev 2015-10-13 08:44:19 följande:

Icke, det får du bekosta själv! Alternativt ta det på hemförsäkringen om du har en drulle i den, men då är självrisken 1500 kr oftast!

På vårat dagis försvinner mössor och vantar hej vilt! Blir en del pengar det också i slutändan, dagisfröknarna står som frågetecken varje gång man undrar vart grejorna är!
Svar på tråden Helt ny jacka stulen