• Smothie

Jolene eller Joline?

Jag och sambon har fått en knäpp vad gäller att bestämma namn på vår efterlängtade bebbe som inte ens är född eller ens tillverkad... men ändå!

Jolene eller Joline, vad tycker Ni? Vilken stavning? Är det fint?
    Vanessa är ett annat namn som står högt upp på listen så även Amanda.

Pojknamn är värre... Alexander är det enda vi kan tänka oss just nu, men det kommer säkert fler alternativ.

• Svar på tråden Jolene eller Joline?
  • Lilla Fi

Är inte speciellt förtjust i Vanessa (om ni inte har ameriaknsk anknytning förstås), men Jolene tycker jag är superfint! Lycka till!

• smulsmulan

Håller med Sabina02
    Joline

• turia

jag fick genast en låt på hjärnan..dolly parton tror jag sjunger om Jolene..hehe. Är det ett svenskt namn?

• Crazy Baby

Hej hej!

Jag tycker att båda namnen är fina, men tycker visserligen att Joline är lite mer kvinnligt!

• Tin o Trolls mamma

Stavar det helst som Dolly Parton: Jolene!

• bubbelmaja

med i, helt klart, tycker jag! Om man vill försvenska det helt kan man ta bort e på slutet också.

• Smothie

Jag har verkligen fått Jolene/Joline på hjärnan, kan bara inte sluta tänka på det =)))) Problemet ligger väl i stavningen nu då =))

• buebo

Varför inte stava och uttala det Jolinn? Det tycker jag är jättefint och mer svenskt.

• Tottelina

Joline, utan tvekan =o).

• sambima

Joleene är ett annat alternativ om man giller E:n

• Alina

Joline har vi tänkt döpa vårt kommande barn till om det blir en flicka.

• Villes mamma

Joline! Och Alexander är ett vackert pojknamn!

• Tristan

Eller kanske "Jo Lee".
    Min bästa kompis har en dotter som nu är 5 månader som heter Jolene. Hon satt med precis samma problem som du, hur de skulle stava namnet. Det gjorde hon fortfarande ett bra tag efter att flickan var född. Lycka till!

Svar på tråden Jolene eller Joline?