• MoaElis

Vad heter frisyren?

Jag vill verkligen vara övertydlig när jag ska till frisören för det blir aldrig som jag tänkt. Nästa gång har jag bara tänkt toppa håret, sedan vill jag ha luggen lite som på bilden under, men kanske något längre på det kortaste stället. Vad säger man då? "uppklippt lugg" eller får man kort lugg då helt enkelt? "snedlugg"? 

• Svar på tråden Vad heter frisyren?
  • Amanda84

Visa bilden för frisören, sedan får du nog vara beredd på att det inte kommer att se ut exakt som på bilden. Ansikts- och huvudform samt hårkvalitet påverkar en frisyr mer än vad man tror.

• MoaElis

Men jag vill inte ha exakt så, jag vill mer veta vad det kallas så att jag kan förklara bättre. Gissningsvis heter det uppklippt snedlugg. 

• ninasord

Ingen aning, men jag tränger mig på för kvinnligt sällskap.
    Ska du ha samma färger också?

• MoaElis
    ninasord skrev 2015-10-13 21:35:11 följande:

Ingen aning, men jag tränger mig på för kvinnligt sällskap.
    Ska du ha samma färger också?

Jag hade inte haft något emot det men det har jag inte råd med, klippning får räcka.
  • ninasord
    MoaElis skrev 2015-10-13 22:00:41 följande:
    Jag hade inte haft något emot det men det har jag inte råd med, klippning får räcka.
    Det är etappklippning tror jag, men ta med bilden och så förklarar du att du vill dock ha luggen lite längre.
  • MeandHim

Själva luggen kallas inget speciellt men den är förmodligen lite snedklippt.
    Frisyren är en form av uppklippt Loob.

Svar på tråden Vad heter frisyren?