Tvinga barnen att spela hockey?
Jag behöver verkligen hjälp i hur jag ska hantera denna situation
Jag har mina barn, 8.5år, varannan vecka, och varannan vecka bor de hos sin pappa
När de är hos mig vill de som oftast inte spela hockey, som är 3 ggr / vecka, och snart kommer det även bli match en dag varannan helg (på min helg)
När de är hos pappa har de inte så mkt att göra eller så många att leka med.
När jag frågar varför de inte protesterar mot träningarna hos pappa så svarar de att: vi måste spela, vi har lovat att inte sluta igen, annars får vi betala pengar till pappa/farfar.
De är 8.5 år och det sista vet jag inte med säkerhet att det är saker de fått sagt till sig eller om de hittat på
Jag har god relation till pappan i övrigt men när jag påpekar detta problem med att de ofta inte vill träna när de är hos mig svarar han bara: de ska spela, de har valt att börja igen
Det känns inte riktigt rätt i mammahjärtat och det tar mycket energi och lycka från mig att bråka och tjata.
Det är ju en lagsport och är det bortfall stup i kvarten förstår jag ju ändå också att det kan uppstå problem i gruppen.
Men de är rätt unga, de har läxor, behöver umgås med vänner, behöver familjekvalitetstid. Vi vuxna jobbar, det finns andra syskon. Så man vill ju att ens vecka med vv-barnen ska bli så bra som möjligt för alla.
Vad är rätt? Vad gör man?