• zebran i Stilla havet

Namnforslag till lejonbebis!!

Det blir nog ett lejon men vi ska inte ta reda pa om det blir en kille eller tjej.. Namndebatten pagar for fullt har hemma (och bland slakt och vanner) och jag samlar alltsa bade fina pojknamn och flicknamn till min lista..

Garna nagot med anknytning till lejon, och allmant starka namn - sarskilt flicknamn som latt blir med gulliga an nagot annat.. Har du nagot pa lut? Hjalp!!

• Svar på tråden Namnforslag till lejonbebis!!
  • siamesen

Leone
    Lionne

och da blir pjkarna:

Leo
    Leon
    Lion

• siamesen

matches for lion: APOLLO m Greek Mythology (Latinized)
    ARELI m Biblical
    ARI (1) m Jewish
    ARIEH m Biblical, Jewish
    ARIEL m & f Biblical, Jewish
    ASAD m Arabic
    BABUR m Indian
    HAIDAR m Arabic
    HARI m Indian
    HAYTHAM m Arabic
    LAVI m Jewish
    LEANDER m Greek Mythology (Anglicized)
    LEO m English, German, Late Roman
    LEOLIN m
    LEONARD m English, Polish
    LEONIDAS m Greek, Ancient Greek
    LEONIUS m Ancient Roman
    LEV (1) m Russian
    LLEW m Welsh
    LLEWELYN m Welsh
    OTHNIEL m Biblical
    PANTALEON m Ancient Greek
    SHER m Iranian
    SIMBA m African
    SINGH m Indian (Sikh)
    TAU m African
    USAMA m Arabic

• zebran i Stilla havet

Simba ar faktiskt valdigt gulligt! Och apropa lejonkungen sa kanske Rex kunde passa.. eller ar det lite val mycket hund? Ja ja, det borjar bli sent .

• siamesen

Rex för mig är kung

Fast jag har ju en son med ett typiskt hundnamn sa jag kanske inte borde uttala mig

• Det blåa huset

Leah
    Leo

Kommer själv från en familj bestående av enbart lejon och vi har vanliga (?) urtjusiga namn. Satsa på ett kraftfullt namn eftersom lejon ofta vill synas och höras... Hmmm.

• zebran i Stilla havet

Tack for tipset Rossan. Jo, hade pa kann att ett litet lejon nog inte vill heta nagot vekt och blomsterdoftande.. Tills vidare far sprattlet i magen heta Simba men jag tar tacksamt emot alla mojliga forslag!!

• siamesen

Aslan fran Narnia böckerna?

• snokissen

LEONIE - om ni får en tjej! Jag har försökt med det här hemma, men min man vill inte. Det är ett ganska vanligt namn i Tyskland (min man är tysk), men det hjälpte inte

• milimina

jag tycker våran bebis (också lejon) ska heta aslan men maken protesterar. undrar varför

• Sheila

Jag förstår att maken protesterar Aslan är ju The Lion kungarnas kung. Men vad sägs om Nima det är persiska och betyder lejon

• zebran i Stilla havet

Aslan AR jattejattecoolt!! Nima ar ocksa fint, ar det ett kill- eller tjejnamn eller bada? Leonie.. hmm.. tja, kanske skulle funka. Jag ar ju delvis osterrikare sa jag kan havda kulturellt.. ehum, foretrade .

• zebran i Stilla havet

Tack till Siamesen, har kollat upp de dar lankarna och har lagt till Kiara och Nero till min lista..

• siamesen

Vassego

Hälsa katten i magen

• LillaDraken

kanske dessa???

Leia, Leya

Lionessa (heter min katt. vi tycker att det låter som lejonprinsessa)

Levi (kanske inte så mycket anknytning till katt)

Leon

Morris

Svar på tråden Namnforslag till lejonbebis!!