• Zazu01

kunde inte se kön på RUL!

Min barnmorska skulle kolla efter könet på min bebis. Var då i v 19.
    Barnet låg med benen/ knäna uppdragna under magen liksom, med benen neråt. Hon snurrade runt kring rumpan och sa till slut att det inte går att avgöra. Jag är lite osäker på om hon ändå vet men säger inge eftersom hon inte var säker.

Då tänkte jag , om de ligger som min bebis gjorde borde man inte se en skymt av pungen eller snoppen?
    Hon såg urinblåsan också.

Vad har ni för erfarenhet kring detta?

• Svar på tråden kunde inte se kön på RUL!
  • Jag8710

Kanske såg hon inte tillräckligt tydligt så hon inte ville säga varken eller. Kan ju bli väldigt fel.

• Gladskit

Det gick inte att se när vi gjorde RUL heller. Bebisen knep ihop och låg inåt som en liten groda
    Jag tycker det är bra att de inte säger när de inte kan se säkert, det kan bli så fel om man får fel förväntningar. Men vill du veta könet så boka in ett privat ul för könsbestämning. Vi kollade i vecka 27 och fick klara besked.

• mammalovis

Med vår gemensamma ville sambon veta, men hon valde att mest vända rumpan till så tji fick han.  Med andra påstår sig sambon ha sett en snopp. Jag ville inte veta då det inte är någon hundraprocentig sanning. Jag har hört att det blir rätt i ca 90% av fallen, ingen aning om det stämmer, men hade jag blivit "lurad" hade jag nog haft svårare att knyta an.

Sedan får ju inte bm säga om de inte är väldigt säkra på sin sak och de har ingen skyldighet att berätta könet då det inte är något medicinskt de måste titta efter.

• Zazu01

Några fler?

Är det större chans att det är en flicka om man inte ser en penis el pung i profil? El är det ovanligt att se det

• Granada

Har en son de sett fel på och är gravid med en ev pojke men de var inte säkra då bebis knep ihop benen. De dom gick på var ev testiklar. Det såg ingen snopp eller pung. Första sonen såg de tydligt hela "paketet" på.

• Emmispemmis

På min första son såg de aldrig könet trots upprepade ultraljud. Jag tänkte att det nog var en flicka för att jag just tänkte att en penis och pung borde vara lätta att se, men det var en pojke. :)

Svar på tråden kunde inte se kön på RUL!