• eg90

CV granskning

Såhär ser mitt cv ut idag.

Vore tacksamt om ni kommenterade hur ni tycker om det.

CV

PERSONUPPGIFTER
    XXXX XXXXX
    Adress
    Stad
    Sverige
    Mobilnummer
    E-post:
    ANSTÄLLNINGAR
    X kommun, X Maj 2012 ? Juli 2015
    Jobbade som personlig assistent åt en brukare som kommunicerade via teckenspråk.

X Genuina, X Juni 2008 ? Augusti 2008
    Jobbade som kassör på en loppis.

UTBILDNING
    Miroi, Xstad September 2011 ? December 2011
    Läste en personlig assistent utbildning där vi fick lära oss om yrkesrollen, arbetsmiljön och olika lagar.

Nolaskolan, Xstad Augusti 2006 ? Juni 2009
    Jag läste samhällsprogrammet med inriktning på livsstil och relationer på Xskolan i Xstad. Där fick vi lära oss om olika livsstilar och hur hälsan påverkar dem och vilka relationer man kan ha till andra människor.

FRISTÅENDE KURSER
    Umeå universitet, Umeå September 2009 ? December 2010
    Läste olika kurser på universitetet;
    Arbetsterapins kärna och yrkesmodell 15 hp
    Beteendevetenskap 6 hp
    Engelsk fonetik 3 hp
    Engelsk litteratur 7.5 hp 

SPRÅKKUNSKAPER
    Svenska, Modersmål
    Engelska, Mycket goda kunskaper
    Teckenspråk, Goda kunskaper
    Tyska, Grundläggande kunskaper

KÖRKORT Jag tog körkortet i Januari 2008 och det var B körkort

• Svar på tråden CV granskning
  • Amanda84

Nu beror det ju på vilken typ av arbete du söker, men om du söker arbete som personlig assistent så hade jag nog kortfattat utvecklat det lite, typ:

Personlig assistent till brukare som kommunicerade med Teckenspråk för döva (eller är det TAKK? Det är ju ganska stor skillnad så det kan vara lämpligt att skriva vad det är man kan) Sedvanliga arb.uppg. såsom lyft, hygien, mat. Har även erfarenhet av: (allt som kan vara relevant helt enkelt: delegering av medicin, speciella hjälpmedel.)

Sedan kan du ju utveckla det ytterligare i det personliga brevet.

Lycka till!

• Amanda84

Vad gäller själva utbildningen så är det liksom underförstått att ni lärde er om olika lagar etc. Då är det nog mer relevant att skriva var du har studerat samt hur lång utbildningen var.

• eg90
    Amanda84 skrev 2015-10-14 10:48:07 följande:

Nu beror det ju på vilken typ av arbete du söker, men om du söker arbete som personlig assistent så hade jag nog kortfattat utvecklat det lite, typ:

Personlig assistent till brukare som kommunicerade med Teckenspråk för döva (eller är det TAKK? Det är ju ganska stor skillnad så det kan vara lämpligt att skriva vad det är man kan) Sedvanliga arb.uppg. såsom lyft, hygien, mat. Har även erfarenhet av: (allt som kan vara relevant helt enkelt: delegering av medicin, speciella hjälpmedel.)

Sedan kan du ju utveckla det ytterligare i det personliga brevet.

Lycka till!

Okej.
    Den jag jobbade med var dövblind och klarade sig helt själv med hygiene och förflyttningar så inget sådant krävdes utan det var mest bara ledsagning, syntolkning osv.
    Men kan inte skriva att hen var dövblind pga av sekretessen.
  • Amanda84

Bryter du verkligen mot sekretessen om du inte nämner personen vid namn eller lämnar ut något mer? Om du gör det så kan du skriva en övrigtruta där du tillägger:

ÖVRIGT: har erfarenhet av dövblindtolkning samt blindtolkning

Det borde du faktiskt skriva, för det om något, är en merit!!

• Amanda84
    Amanda84 skrev 2015-10-14 10:59:02 följande:

ÖVRIGT: har erfarenhet av dövblindtolkning samt blindtolkning

Förlåt, syntolkning heter det ju (det var längesedan jag var i vårdsvängen.)
  • eg90

Gjorde lite korrigeringar nu;

Miroi, Umeå September 2011 ? December 2011
    Läste en 12 veckors lång personlig assistent utbildning 

SYNTOLKNING/DÖVBLINDSTOLKNING Har god erfarenhet av att syntolka situationer och händelser via teckenspråk. 

• Amanda84
    eg90 skrev 2015-10-14 11:08:16 följande:

Gjorde lite korrigeringar nu;

Miroi, Umeå September 2011 ? December 2011
    Läste en 12 veckors lång personlig assistent utbildning 

SYNTOLKNING/DÖVBLINDSTOLKNING Har god erfarenhet av att syntolka situationer och händelser via teckenspråk. 

Det tycker jag ser bättre ut! Solig
Svar på tråden CV granskning