• mane03

Lågt hb

Hej.

Jag är gravid i v 17 och har varit så trött och slut sista veckan. Fryser jätte mycket och vill bara sova.

Jag hade 132 i hb för fem veckor sedan så jag trodde inte att mitt hb skulle vara lågt nu. men kollade igår och mitt hb var 92.

Hur orkar ni andra med lågt hb jobba? Jag jobbar på operation och det känns som jag skulle kunna somna under operationen.

• Svar på tråden Lågt hb
  • gällka88
    mane03 skrev 2015-10-14 13:58:00 följande:

Hej.

Jag är gravid i v 17 och har varit så trött och slut sista veckan. Fryser jätte mycket och vill bara sova.

Jag hade 132 i hb för fem veckor sedan så jag trodde inte att mitt hb skulle vara lågt nu. men kollade igår och mitt hb var 92.

Hur orkar ni andra med lågt hb jobba? Jag jobbar på operation och det känns som jag skulle kunna somna under operationen.

Jag orkade knappt, jobbar också på operation som narkossjuksköterska. Grät nästan dagligen för att jag va så trött och sjukskrev mig en gång i några dagar för att försöka vila. De enda man kan göra är att bita ihop!!
    Äter du järntabletter?

Jag va så där trött från vecka 20-26 kanske då jag hade lågt hb. Nu i vecka 31 känns de bättre, fortfarande trött men inte sådär förlamande trött!
  • Sanfora

Jag har ätit järn sedan v. 11 för mina depåer var låga.
    Hade bra HB länge, men sist v.24 så var jag nere på 100. Fortsätter med mina tabletter och hoppas på att det blir bättre. Får som kramp i ben och vader när jag går i trappor/uppförsbackar. Är trött och försöker vila så mycket det går. Men vissa dagar bryter jag bara ihop. Somnar 20 på kvällen och sen på det igen. Men men... V.28 imorgon. 12 veckor kvar. Ta en dag i taget och berätta för dina arbetskamrater hur du mår om du inte orkar hela tiden.
    Krya på dig!

Svar på tråden Lågt hb