• Mariapia1986

    Singel igen, måste börja om & längtar efter familjelivet!

    Hej! 
    Jag är en tjej på 29 år som varit tillsammans med min pojkvän i fyra år ungefär. Vi är sambo men har inga barn eller är förlovade, nu ska vi gå isär för att vi vill bo i olika städer. Jag känner inte att det är rätt heller då mycket inte känns bra. Jag har verkligen försökt och gett allt jag kan och har för att det ska fungera bra, men jag känner bara att det inte fungerar längre! 

    Det innebär att jag ska flytta tillbaka till min hemort igen för att starta om igen. Jag har tidigare flyttat runt och r väldigt trött på det. Har längtat länge efter att rota mig i en stad och börja bygga upp något samt börja rota sig och bilda familj. Har jag fått välja och tiden/relationen varit rätt hade jag varit förlovad, gift och skaffat barn för länge sen. Det är något som tynger mig och stressar mig väldigt mycket. Jag känner att det blir värre och värre och nu är jag snart singel igen, det känns så hopplöst! Jag är inte sugen på detta, men jag måste ju göra detta nu, det förstår jag. Skriver här för att skriva av mig om tankar och känslor, kanske är det någon där ute som är i liknande situation som också vill dela med sig av sina tankar och känslor? För detta är inte lätt! Den biologiska klockan, nystart IGENm känner mig så ensam och alla andra vänner har barn och är gifta runt omkring mig. Blir stressad när alla frågar hela tiden om barn osv. och nu blir jag singel istället..

    Jaja.. Jag är orolig för hur detta ska gå, men jag vill hoppas och försöker att intala mig att det kommer bli bra, en dag..... Det känns bara som att jag väntat i huuuundra år på dEn dagen? Är så himla frustrerad!

  • Svar på tråden Singel igen, måste börja om & längtar efter familjelivet!
  • Anonym (Man)

    Kommer gå fin-fint.

    Det viktiga är att du följer ditt hjärta, vilket du ju gör.

    Du är fortfarande väldigt ung och har gott om tid att träffa den där speciella killen o skapa en familj.

  • Mariapia1986

    Tack för stöttande ord... Känns som hela mitt liv rasar samman och mår så himla dåligt.... Får panik på hela mitt liv och mina val....

  • Anonym (Man)
    Mariapia1986 skrev 2015-10-19 20:21:24 följande:

    Tack för stöttande ord... Känns som hela mitt liv rasar samman och mår så himla dåligt.... Får panik på hela mitt liv och mina val....


    Nu ver du ju mer om vad du söker, och inte söker, hos en partner och i ett förhållande. Kommer göra ett bättre val nästa gång.

    Var dessutom glad att ni inte hann skaffa barn, så mycket bättre att göra det med nån du älskar o vill leva med.

    Kommer gå bra! Sörj och på't igen sen:)

    Lycka till!
  • Anonym (Liinda)

    Jag var också 29 år och singel, hade också panik och var stressad. Men 29 år är ingenting!! Gör det du bestämt dig för (separera, flytta "hem") och det klassiska; slicka såren, gör saker du mår bra av och var glad att ni separerade nu och inte när du var 40! Försök dock att slappna av. Dejta "på skoj" (alltså..ta det lugnt!). Jag var 29 när jag träffade Honom och 30 när vår bebis föddes och nu känner jag mest "varför va jag så stressad"? Plötsligt händer det :)

  • SaraMaria90

    Men med rätt person kan det gå fort! Min väninna och hennes man blev gravida efter ett halvår tillsammans. Fyra år har nu gått och de är gifta, har två barn och stort hus OCH de älskar varandra så innerligt!

    "På äldre dar" går saker fortare för man är mer trygg i vad man söker och vad man vill ha.

    Sörj, men tappa inte hoppet!

  • Anonym (Man)

    [quote=75897509][quote-nick] Försök dock att slappna av. Dejta "på skoj" (alltså..ta det lugnt!). [/quote]

    Håller med! Finns inget som skrämmer bort oss män fortare än en tjej som på första dejten frågar om man tänkt sig skaffa barn. Även om man vill det så är det rejält avtändande/ger desperata vibbar, av nån anledning.

    TS - 29 är väldigt ungt-du hinner gott o väl!

  • Mariapia1986

    Hej! 
    Tack allihopa för era kloka ord, det känns bra att läsa och höra! Skönt att få feedback utifrån och inte ifrån alla som jag känner.. 

    Jag vill flytta härifrån och tänker säga upp mig i veckan.. Det kanske är dumt att göra det innan jag fått jobb eller boende i annan stad, men känner att jag måste komma iväg! Behöver träffa nära och kära och komma på fötter igen, för att kunna börja om på riktigt..Jag ska inte stressa utan det viktiga är som ni skriver att hitta den där speciella killen som är värd det bästa... Jag gillar inte riktigt att dejta killar jag aldrig träffat, men det får väl bli ett projekt framöver möjligtvis.... 

    Jag vet mer vad jag söker och vad jag inte behöver/vill ha i ett förhållande... Fast det kommer bli sjukt jobbigt fram över... Vi har gjort slut i kväll..Livrädd och orolig, men det är nog rätt iaf....

  • Mariapia1986

    Jag älskar honom, han är bra på många vis, men de stunder där han får mig att må riktigt dåligt väger inte upp till att det ska vara ett bra förhållande....Samt vissa egenskaper som jag stör mig på är hans stora Ego och avsaknad av empati och respekt.. Det är något som jag värderar starkt i ett förhållande.. Ett förhållande kan inte endast styras av den ena, det är ömsesidigt... 

    Jag har länge försökt och gjort slut, men han har alltid övertalat mig... Men inte denna gången, första gången... Jag måste gå vidare...

Svar på tråden Singel igen, måste börja om & längtar efter familjelivet!