• Anonym (Ssk)

Tiggare vid entren till sjukhus?!?!

När jag gick hem från jobbet idag, satt det en tiggare vid entren in till sjukhuset.

Är så van att de sitter vid affärer. Dit går man för att handla och har syfte att spendera pengar.

Men ett sjukhus?!?! Tycker inte det känns som ett relevant ställe. Många som går in är rädda, ledsna, oroliga. Att då även få på sig att någon vill att man ska skänka pengar. Nä jag blev irriterad.

Vad tycker ni? Finns det ställen där tiggare inte skall få tigga pengar?

• Svar på tråden Tiggare vid entren till sjukhus?!?!
  • Anonym (Q)
    Anonym (Ssk) skrev 2015-10-14 18:23:10 följande:

Finns det ställen där tiggare inte skall få tigga pengar?

Ja, alla ställen. Det borde totalförbjudas.
  • Rataxes

Så länge folk betalar dem för att sitta där kommer de att fortsätta med det.

Ödslar inte tid på anonyma nick.
  • Anonym (Ssk)
    Rataxes skrev 2015-10-14 19:31:10 följande:

Så länge folk betalar dem för att sitta där kommer de att fortsätta med det.

Aldrig sett ngn förut där.
  • Kapitalismen

Vilken makaber grej. Nästan som ett konstverk ju. Speciellt om personen som tigger har en sån där "alla mina 6 barn har leukemi, pliss krooona"-skylt också.

• Anonym (Anti)
    Anonym (Q) skrev 2015-10-14 18:26:48 följande:
    Bara håller med. Har aldrig skänkt och sen jag såg den underbara bilden på mannen med fel skylt med sig för dagen på F-b är jag ännu mer anti tiggare. Många låtsas vara handikappade och när ingen ser är de fullt friska.
  • Gert

Snart sitter de vid ingångar till kyrkogårdar.

Give ´em Hell!
  • Anonym (Q)
    Anonym (Anti) skrev 2015-10-14 20:26:35 följande:

Bara håller med. Har aldrig skänkt och sen jag såg den underbara bilden på mannen med fel skylt med sig för dagen på F-b är jag ännu mer anti tiggare. Många låtsas vara handikappade och när ingen ser är de fullt friska.

Länka gärna till den bilden
  • LaLola
    Anonym (Q) skrev 2015-10-14 18:26:48 följande:
    Håller med.
  • Betty Boop
    Anonym (Q) skrev 2015-10-14 20:57:41 följande:
    Jag vill också se!
  • Anonym (Tom Peng)

Så länge personen inte sitter i vägen och hindrar finns det väl inte så mycket att göra.

• Anonym (Anti)
    Anonym (Q) skrev 2015-10-14 20:57:41 följande:
    Det var några månader sen så jag skulle aldrig hitta den igen. Men poängen var att han var en äldre man och på skylten stod typ att han var ensamstående mamma till 6 barn!
  • Anonym (tjipp)

Här har det länge stått tiggare utanför sjukhusets entréer. Jag gillar det inte alls. Särskilt som jag själv är handikappad pga en neurologisk sjukdom och inte kan gå ordentligt och så ser jag tiggare som låtsas vara handikappade (ja jag har sett dem på våg till sjukhuset gå helt normalt).

Svar på tråden Tiggare vid entren till sjukhus?!?!