• Anonym (Desperat)

1000 kr för lite. Hur ska man snabbt tjäna ihop det?

Ska köpa en sak som jag sparat pengar till. Har sålt gamla skor, kläder, saker som ligger hemma så mer på den fronten har jag inte att sälja. 1000 kr för lite. Hur kan jag tjäna ihop det snabbt? Tänkte om man kan få ett snabbt jobb på hemtjänst och jobba några dagar och få? eller barnvakt? Har ni några förslag? 

• Svar på tråden 1000 kr för lite. Hur ska man snabbt tjäna ihop det?
  • Anonym (Desperat)
    Kapitalismen skrev 2015-10-14 20:06:25 följande:

Kan du inte bara vänta tills nästa omgång Iphone 6s levereras?

Hahahaha. Jag lovar att det inte är en iPhone
  • Anonym (Tjänster)

Du kan ju kolla med ngn du känner om du t.ex kan städa hos den... Eller vara deras personliga kock. Sy kläder till dem? Personal shopper? Gör deras ärenden som de inte pallar? Var hundvakt?

• Anonym (N)

Beror väl på vad du kan och inte kan. 

• Anonym (Desperat)
    Anonym (Tjänster) skrev 2015-10-14 20:09:03 följande:

Du kan ju kolla med ngn du känner om du t.ex kan städa hos den... Eller vara deras personliga kock. Sy kläder till dem? Personal shopper? Gör deras ärenden som de inte pallar? Var hundvakt?

Hmm känner ingen som är i behov av sånt.. Tror ingen har råd med det. Finns det nån sida man kan fråga folk om det? 
  • ninasord

Erbjud erotisk massage.

• Anonym (Desperat)
    ninasord skrev 2015-10-14 20:12:27 följande:

Erbjud erotisk massage.

Till vem då? Hur gör man det? Det är väl olagligt? Känns som att det är en aning förnedrande.. Vill inte göra några happy endings om man säger så.
  • Anonym (Desperat)
    Anonym (Pongo) skrev 2015-10-14 20:17:11 följande:

Sänk dina kostnader och bytt till ett billigare mobilabonnemang.
    Se nedan för en bra deal.

vimla.se/bestall/tipsa

Jag har ingen mobilabonnemang, har det billigaste man kan ha.
  • Anonym (N)
    Anonym (Pongo) skrev 2015-10-14 20:17:11 följande:

Sänk dina kostnader och bytt till ett billigare mobilabonnemang.
    Se nedan för en bra deal.

vimla.se/bestall/tipsa

Tack Fredrik Matthias men det gynnar väl egentligen mest dig som tipsare, eller hur?  
  • Tow2Mater

Det var ju nån for ett tag sen som bakade muffins och sålde vid t-banan eller liknande. Hon tjände en del snabbt.

Sätt dig och tigg, det verkar ju lona sig.

• Anonym (Tjänster)
    Anonym (Desperat) skrev 2015-10-14 20:12:18 följande:

Hmm känner ingen som är i behov av sånt.. Tror ingen har råd med det. Finns det nån sida man kan fråga folk om det? 

Alltså inte 1000 kr per tjänst.

Fattar inte varför jag fick minus-tumme. Man får tjäna mindre summor utan att skatta.
  • micromat

Om du hoppar in och jobbar i typ hemtjänsten får du ingen lön förrän månaden efter. Brukar vara så för timvikarier.

Barnvakt/hundvakt/ sälja typ muffins. Jobba som servitör på typ bröllop/fest/lokalt hak och tjäna lite extra.

• Anonym (Tjänster)
    Tow2Mater skrev 2015-10-14 21:25:24 följande:

Det var ju nån for ett tag sen som bakade muffins och sålde vid t-banan eller liknande. Hon tjände en del snabbt.

Sätt dig och tigg, det verkar ju lona sig.

Tss, det är väl ingen som vågar äta främlingars muffinsar :P se bara hur SD ökat.
  • micromat
    Anonym (Desperat) skrev 2015-10-14 20:12:18 följande:

Facebook är din vän.. Gå med i lokala köp & säljgrupper
  • M r a u

Jag skulle lätt betala 1000 för en flyttstädning just nu. I och för sig är det inte så många som flyttar mitt i månaden, men du kan ju prova annonsera i någon Facebook-grupp?

Svar på tråden 1000 kr för lite. Hur ska man snabbt tjäna ihop det?