Bestämt mig för att byta jobb. Känner mig som en svikare.
Har jobbat i drygt ett år på en halvstor avdelning på ett stort företag. Sen jag började ar många slutat, det har varit stora omorganisationer och allmänt tumultartat. Jag jobbade i början i en grupp, nu är det bara jag kvar som jobbar med min grej. Ingen annan på företaget kan något alls om det. Jag är själv ganska ny på området. Det är extremt stressande för mig att vara ensam ansvarig för något jag inte fullt ut behärskar. Jag har ingen att vända mig till. Har försökt få till nyrekrytering men det är tvärstopp. Jag går på knäna, vet inte var jag ska börja med arbetsuppgifterna, har inte kompetensen vet inte vad jag ska göra. Det är inte alls detta jag förväntade mig när jag tog jobbet.
Så nu har jag bestämt mig. Jag ska sluta. Kollar efter andra jobb, filar på CVt. Jag vet att jag kan få andra jobb, har bra kontakter och en bra kompetens som är eftersökt. Har inte sagt något på jobbet ännu, tänkte inte säga det förrän jag har kontrakt klart. Jag jobbar på och låter inte mitt beslut gå ut över jobbet på något vis. Men jag känner mig så fruktansvärt usel nu. När det talas om framtiden, om planering, om vad som ska göras. De räknar ju med att jag ska vara där, men jag vet att jag troligen är borta innan årets slut. Flera har till och med uttryckligen sagt "NN, du får inte sluta" och liknande. Jag hummar till svar och skäms i det tysta.
Gör jag fel som inte säger något? Borde jag ge en förvarning om att jag inte kommer vara kvar? Jag bävar inför den dagen jag ska berätta. Vet inte alls hur det kommer att tas och jag är konflikträdd.