Frågor efter abort!
Har lite frågor som jag funderar på här hemma nu..
1. Gjorde min abort for drygt 3 veckor sedan, medicinskt, har först nu börjat få "mensvärk" och normal blödning som vid mens, blödningen efter aborten avtog efter ca 1 vecka och det kom bara ett par små droppar varje dag fram tills för ett par dagar sedan, min fråga är, jag började med minipiller dagen efter aborten, är detta nu blödningen som kommer hålla i ett tag, pga minipillerna?
2 Borde det vara säkert att använda tampong nu/snart? Ifall det inte är så säkert nu, så när tror ni det skulle vara säkert? Jag vill ju inte gärna gå runt och använda binda i hela minipiller "mensen", hört att vissa människor med otur haft men i upp till ett år.
3 min mensvärk känns PRECIS som vanlig mensvärk, men kommer bara på kvällen/natten. Har dock inget att göra med att jag ligger ner, för det har jag fått göra de senaste två veckorna ändå pga brutal förkylning, men är det normalt att bara ha det under kvällen/natten?
4 jag har konstant huvudvärk, förutom idag tydligen, har ingen aning men det kanske har något med aborten att göra? (Räknar inte med det men lika bra att fråga :P)
Kanske fyller på med frågor om jag inte hittar svar via google, men just de frågor jag har nu har jag googlat i en evighet utan att känna att något svar passar in