• Anonym (Dating)

"Jag hör av mig"

Om man träffats och det kändes som det klickade. Hur länge ska man vänta när ngn säger att han ska höra av sig innan man fattar att han inte är intresserad?

• Svar på tråden "Jag hör av mig"
  • Anonym (Dating)
    Maria 434 skrev 2015-10-15 13:11:40 följande:

Varför måste du vänta på att han hör av sig?

För att han sagt att han ska det. 
  • Anonym (Tips)

Detta tips funkar jättebra: hör av dig och säg att du vill ses på onsdag (tre veckodagar fram t.ex.)

Du slipper undran och du har bollen.

Det funkar förvånansvärt bra. Samt kom med idé på vad ni kan göra? Inget lamt "har du lust att ses på onsdag".Han får en bild av dig om du fixar detta.

• Anonym (Dating)
    Anonym (Tips) skrev 2015-10-15 13:41:04 följande:

Detta tips funkar jättebra: hör av dig och säg att du vill ses på onsdag (tre veckodagar fram t.ex.)

Du slipper undran och du har bollen.

Det funkar förvånansvärt bra. Samt kom med idé på vad ni kan göra? Inget lamt "har du lust att ses på onsdag".Han får en bild av dig om du fixar detta.

Tack för ett konkret tips! Jag har inget problem i vanliga fall med att föreslå ngt men det kändes som han tog bollen när han sa "hör av mig" och då känns det ju lite som att gör han inte det så är han inte intresserad.
    Men som sagt så slipper man grubblet snabbare. Händer inget så tar jag den tillbaka..
  • Anonym (Tips)

Han var snabbare på att ta bollen - eller väntade du på den?

• Anonym (Frida)

Hur länge har du väntat?

• Anonym (Dating)
    Anonym (Frida) skrev 2015-10-15 16:38:13 följande:

Hur länge har du väntat?

Iofs bara 10dgr men jag är lite nojig att det ska rinna ut i sanden..
  • Anonym (Dating)
    Anonym (Tips) skrev 2015-10-15 14:11:42 följande:

Han var snabbare på att ta bollen - eller väntade du på den?

Jag var iofs den som föreslog att träffas igen men då fick jag svaret att han skulle höra av sig om när.. 
  • Anonym (Tips)
    Anonym (Dating) skrev 2015-10-15 19:29:34 följande:

Jag var iofs den som föreslog att träffas igen men då fick jag svaret att han skulle höra av sig om när.. 

Klassiskt!

Det är stor skillnad på

- skulle vara kul att höras igen

- ja, vi kan ju höras

Och

- det skulle vara kul att göra x med dig, tex på onsdag?

Inga frågetecken. Tror det är rätt vanligt att man säger sådär som längst upp.
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Dating) skrev 2015-10-15 19:22:42 följande:

Iofs bara 10dgr men jag är lite nojig att det ska rinna ut i sanden..

10 dagar tycker jag är rätt länge att vänta på att en dejt ska höra av sig!

Tycker du ska fråga om han kan göra nåt nån dag eller helt enkelt gå vidare.
  • Anonym (Tips)

En lunch är ju rätt bra.

Då blir det inte lika laddat om det är en helkväll = större chans att det funkar. Att gå med små steg fram. Det blir bra på längre sikt även om man hade haft skitkul o hänga hela dan.

• Anonym (s)
    Anonym (Dating) skrev 2015-10-15 19:29:34 följande:
    Efter 10 dagar innebär det tyvärr att han bara sade så av artighet. Du ville träffas, han ville inte och tog då bollen och gjorde den till ingenting.
    Han hade redan hört av sig efter 1-3 dagar om han velat träffas igen.

Det kan ev gå att reparera om du hör av dig till honom och föreslår något konkret. Var det första gången ni träffades? Blinddate? Har ni inte haft någon som helst kontakt sedan träffen för 10 dagar sedan? Hur mycket kontakt hade ni innan?
  • Anonym (Dating)
    Anonym (s) skrev 2015-10-15 22:06:00 följande:
    Efter 10 dagar innebär det tyvärr att han bara sade så av artighet. Du ville träffas, han ville inte och tog då bollen och gjorde den till ingenting.
    Han hade redan hört av sig efter 1-3 dagar om han velat träffas igen.

Det kan ev gå att reparera om du hör av dig till honom och föreslår något konkret. Var det första gången ni träffades? Blinddate? Har ni inte haft någon som helst kontakt sedan träffen för 10 dagar sedan? Hur mycket kontakt hade ni innan?
    Jag har känt honom i flera år så 10 dgr känns som ingenting i det sammanhanget. Han är dessutom en ganska upptagen person. Men nu när vi träffats ett par ggr med ett par veckors mellanrum och han flirtat med mig på en helt annan nivå än ngnsin tidigare blir man lätt frustrerad..
  • Anonym (s)
    Anonym (Dating) skrev 2015-10-15 23:10:59 följande:
    Jag har känt honom i flera år så 10 dgr känns som ingenting i det sammanhanget. Han är dessutom en ganska upptagen person. Men nu när vi träffats ett par ggr med ett par veckors mellanrum och han flirtat med mig på en helt annan nivå än ngnsin tidigare blir man lätt frustrerad..
    Då är det ju en helt annan sak än tex en internetdejt.

I så fall skulle jag ge det en vecka till och sedan höra av mig med ett konkret förslag.
Svar på tråden "Jag hör av mig"