vad visade ditt ultraljud vecka 6+2
som rubriken lyder..
har någon gjort ett ultraljud i vecka 6+2? vad visade det för er? hur va utvecklingen för din lilla? hade bebisen ett dunkande hjärta? vad sade dom?
som rubriken lyder..
har någon gjort ett ultraljud i vecka 6+2? vad visade det för er? hur va utvecklingen för din lilla? hade bebisen ett dunkande hjärta? vad sade dom?
Hon var 6 mm lång och man kunde ana hjärtaktivitet men det var inte jättetydligt. Tror man ser hjärtat slå i typ hälften av fallen eller nåt sånt, så tidigt.
Vi såg ett hjärta slå fint i v 6+1. Blev dock ma några dgr senare...
Jag var på vul runt den tiden och man såg inget foster, bara hinnsäck. Bäst att vänta ytterligare en-två veckor.
Vi såg ett hjärta slå fint i v 6+1. Blev dock ma några dgr senare...
ledsen att höra, har fått utomhavnde skap jag själv, därför jag ska göra vul nästa vecka, då är jag i vecka 6+2 och kolla så det sitter på rätt ställe denna gång, förhoppningsvis ser vi en tickande hjärta..
Vi såg sonen hjärta slå tydligt. Enligt min gynekolog var denna graviditet som taget ut deras skolböcker. Man kunde i 4+0 se en graviditet tydligt.
Vi hade kanske tur då jag vet många som knappt kan se något.
Vi kunde inte se något foster alls i vecka 6+1. Bara en hinnsäck och en gulesäck. Men nu är jag i vecka 24 med en liten sprattelgubbe så att inte kunna se nåt på ett så tidigt vul behöver inte betyda nåt Lycka till!
hoppas, håller tummar och tår!
puff
Jag var på vul i vecka 5+5 och då såg man ett litet foster med tickande hjärta, i vecka 7+3 var han 14 mm lång och såg ut som en pytteliten böna???? lycka till, ser ni inget då så behöver det inte betyda nåt. Kan ta 2 dar extra så syns det massor. Beror på maskin som används samt hur fostret ligger då m.m
Jag var på vul idag 6+2 och såg fostersäck och gulesäck och en liten uppklarning. Inget hjärta som slog. Vi ska tillbaka när jag är i 7+3 och hoppas på att allt ser bra ut då.
vecka 6+2
vecka 7+6
today 12+1
Härlig uppdatering! Grattis och fortsatt lycka till
Härlig uppdatering! Grattis och fortsatt lycka till
Så kul att se!! Fin huvudbild. När har du BF?
Vi trodde själva att det blev mf igen för oss, men var en kämpe och går in i v.14 imorgon.
jag har bf 16/6-16 :D dudå?
jag har bf 16/6-16 :D dudå?
Nästa vecka ska jag också på VUL i 6+2 och är jättenervös för att inte se ett pickande hjärta. Sist jag var gravid och gjorde VUL var det en tom hinnsäck. Denna gång hoppas jag allt ser bra ut.