• Hopplos120

    Dem hittar inga spermier

    Hej!

    Vi har försökt skaffa barn i 1 år och 3 månader. Vi har lämnat två spermaprov. Det första visade att han hade mycket vita blodkroppar så dem inte kunde se något. Vi fick göra alla tester med könssjukdomar men det visade ingenting. Andra spermaprovet visade heller inga spermier. Vi har inte fått mer info än att "det ser inga spermier" och en remiss vidare. Vi måste nu vänta i 2 månader innan nästa test. Vi bollas mellan hopp och förtvivlan. vi ställde frågan vad nästa steg skulle vara om även 3:e provet var dåligt varpå barnmorskan svarar "då kan ni inte få biologiskabarn". Det var lite där jag dog. Är hoppet ute nu? Donation är inget alternativ. Finns inte på kartan. Har någon varit i liknade situation och kanske har några tips och råd?

    Tack för er tid!

  • Svar på tråden Dem hittar inga spermier
  • Jag är bara jag

    Testikelbiopså-då kan de hitta spermier. Dessutom tycker jag du avfärdar det där med donator lite väl snabbt-hur lite vill man ha barn då egentligen? Vi har dubbeldonatorer. Jag blir alltså biologisk mamma, men ingen av oss genetisk förälder och vet du -när man kämpat i 9 år och haft flera m.f så kvittar det.

  • Fian88
    Jag är bara jag skrev 2015-10-15 17:28:58 följande:

    Testikelbiopså-då kan de hitta spermier. Dessutom tycker jag du avfärdar det där med donator lite väl snabbt-hur lite vill man ha barn då egentligen? Vi har dubbeldonatorer. Jag blir alltså biologisk mamma, men ingen av oss genetisk förälder och vet du -när man kämpat i 9 år och haft flera m.f så kvittar det.


    Håller med dig! Jag och min sambo kan få biologiska barn (har ett än så länge) men vi diskuterade den här frågan och båda är överens om att donation, oavsett ägg eller spermie, hade varit ett självklart alternativ.
    Har sett dig i några trådar, håller tummarna stenhårt att det går vägen den här gången och att ni får ert efterlängtade barn!
  • Hopplos120

    Tack för era svar. Jag kan inte svara på hur jag känner framöver och självklart är det bra att alternativet donation finns. Är mer bara för att jag skulle vilja ha tips, råd och delade erfarenheter runt problemet för dem som inte väljer/valt att använda sig av donation.

Svar på tråden Dem hittar inga spermier