• En grön ruta

Vem var bäst i riksdagens partiledardebatt?

Ingen, anser jag.

Säger som Löfvén: "Bara en massa käbbel".

• Svar på tråden Vem var bäst i riksdagens partiledardebatt?
  • Moderno

Jan Björklund är sjuuuukt tråkig att lyssna på. Han förlorade i alla fall (enligt mig).

Åkesson hade en lite annorlunda retorik än vad jag tycker att han brukar ha. Kan inte avgöra om det var lyckat. Mitt intryck var lite "Om det är så?", "Ja, vad vet jag" (konstpaus) "Men jag vet i alla fall att det är si" osv. Han har väldigt lite att komma med sakpolitiskt (förutom invandringsfrågan förstås, men där är han lite för ensidig för att lyckas i debatten enligt min mening. Det är redan klart att vi har en kris, det tjänar han inget på att göra en poäng av).

Löfven har fått en glöd och en skärpa, särskilt gentemot Kindberg Batra beträffande skattesänkningar (mot hans egna investeringspolitik som han upprepande konstant).

Något svar på hur Sverige ska lösa flyktingkrisen och integrationsfrågan fick jag inget svar på från någon sida. Jag kan väl inte tro att Löfven menar att vi ska ha hundratusentals skogsarbetare som springer runt i obygden. Då får vi inte mycket skog kvar till slut. Och en parkväg kan bara krattas så många gånger innan det blir för mycket.

Men allt kanske löser sig av sig själv?

• Lady Blau

Kristdemokraterna med Ebba!

• Moderno
    Lady Blau skrev 2015-10-16 00:10:26 följande:

Kristdemokraterna med Ebba!

Håller med att hon är mycket bra retoriker, det visade hon i tv-debatten och i många andra sammanhang. Den där ersättaren som KD hade i riksdagsdebatten gjorde inget intryck på mig. Blek figur. Jag delar dock inte så många politiska uppfattningar med KD dock.
  • En grön ruta
    Moderno skrev 2015-10-15 23:57:02 följande:

Men allt kanske löser sig av sig själv?

Det tror jag ingen politiker anser, men det är djävligt komplext och enkla lösningar tycks inte accepteras.
  • Moderno
    En grön ruta skrev 2015-10-16 00:21:01 följande:

Det tror jag ingen politiker anser, men det är djävligt komplext och enkla lösningar tycks inte accepteras.

Vilka enkla lösningar tänker du på då?
Svar på tråden Vem var bäst i riksdagens partiledardebatt?