• Lillemor94

Gravid?

Hejsan!

Jag har väldig nojja över att jag kanske kan vara gravid. Kan mycket väl vara så att hjärnan spökar lite, jag jag vill, men ändå inte att man ska få ett plus.

Har inte hunnit till Apoteket och känns ändå relativt tidigt att göra test.

Men ska väl ha mens om ca 1 vecka kanske, så lite dumt att anta något än, men är såå orolig. Började med att jag en kväll när jag åt godis så åt jag ca 3 bitar sen mådde så illa så jag nästan spydde. Efter ca 10 minuter gick det över, två dagar senare ca, fick jag värsta hugget i magen. Men gick över det med. Havet huvudvärk mer än vanligt, och idag på jobbet fick jag så ont u svanken så va tvungen att sätta mig ner i ca 20 minuter. Värker fortfarande lite men inte lika mycket. Och har (ursäkta för äckligt) men vita tjocka flytningar. Kan inte ens ha sex med sambon för det liksom kommer ut när vi har sex och är så pinsamt..

Vad ska jag göra.. :(

• Svar på tråden Gravid?
  • Frontline
    Lillemor94 skrev 2015-10-16 00:45:57 följande:
    Hejsan!

Vad ska jag göra.. :(
    Avvakta och ta ett test när det känns dags...
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Lillemor94

Ja, ska försöka köpa ett imorgon. Kollade nu, och hade sista mensen mellan15-20 september..

• Frontline
    Lillemor94 skrev 2015-10-16 01:00:21 följande:
    Ja, ska försöka köpa ett imorgon. Kollade nu, och hade sista mensen mellan15-20 september..

Ja då så, mycket mer kan inte vi som läser här göra..

Alla är ju olika så när du ska testa eller vad du ska göra det vet inte vi...

• Lillemor94

Nej men jag tänkte att man kanske kan dela med sig av erfarenhet då jag är orolig. Att jag ska ta test fattar jag med, men kunde behövt lite råd eller så. Så om du inte har något som är hjälpsamt för mig just nu behöver du ej kommentera.

• Frontline
    Lillemor94 skrev 2015-10-16 01:18:45 följande:
    Nej men jag tänkte att man kanske kan dela med sig av erfarenhet då jag är orolig. Att jag ska ta test fattar jag med, men kunde behövt lite råd eller så. Så om du inte har något som är hjälpsamt för mig just nu behöver du ej kommentera.
    Ok men jag tror inte du kan få så mycket bättre råd en att du ska testa..
  • Cyanea

Symptomen du beskriver kan vara från vad som helst. Bland annat utsöndras ett hormon som heter Progesteron efter ägglossning, och detta hormon ger sådana symptom. Det är ett av hormonerna som ger graviditetssymptom, men man har alltså höga halter av detta hormon även efter ägglossning oavsett om det blivit en graviditet eller inte.

Du skriver inte när du haft ägglossning (eller kanske vet du inte?), men hade du den 14 dagar innan beräknad mens kan jag nästan garantera att det inte är graviditetssymptom du känner än. Skulle du vara gravid har ägget fäst för bara ett par dagar sedan, så halterna hCG är väldigt låga. 

Jag instämmer helt med Frontline. Ingen kan hjälpa dig, det är bara att vänta tills din mens är beräknad och testa då. En del tror sig ha haft tidiga graviditetssymptom så tidigt i graviditeten som du skulle kunna vara i om du är det, men då dessa i princip är identiska med symptom efter ägglossning och inför mens säger det ingenting alls. Sorry. 

Svar på tråden Gravid?