• Anonym (Kåt tjej)

Han har prestationsångest

Har träffat en kille några gånger nu, 2 gånger med misslyckat sex :( har ingen erfarenhet av de här så vet inte hur jag ska bete mig

Första gången kom han på 10 sekunder, utan överdriv. Men han sa iallafall till att han kommer komma. Han sa förlåt tusen gånger, sa att han skämdes och svor för sig själv inne på toaletten. Jag sa att de gör väl inge heller, han fortsatte med ursäkterna och jag upprepade mig. Sen blev de mys istället.

Andra gången så hade vi långt förspel, kändes som han drog sig lite. Han va hård. Så sa han att han skulle komma tidigt igen, jag mma bara som ett okej. Men istället fortsatte han ta han om mig under en lång tid, sen när jag skulle ta på han va han helt slak :/ försökte väcka den men gick bara halvdant. Tillslut sa han att de inte kommer funka och att de absolut inte va pga mig. Han sa förlåt igen flera gånger, jag frågade varför och han sa att han hade prestationsångest.

Jag är väldigt blyg av mig, speciellt att prata om sex. Vet inte va jag ska säga? Va kan man göra så de blir bättre?

• Svar på tråden Han har prestationsångest
  • Anders 386

Påt igen bara. Koncentrera er på förspelet och lägg inte så stor vikt vid själva samlaget. (Eller vadå "förspel"? Ibland kan förspel vara roligare än själva samlaget.)
    Men få honom att sluta att säga "förlåt" - man ska inte be om förlåtelse för sånt som man inte själv kan påverka. 
    Men tycker ni om varandra och vill ha nåt ihop så fortsätt bara, det måste inte vara så himla lyckat i början. Finns viljan så finns också stora möjligheter till att det löser sig..  

• Anonym (Kåt tjej)

Ja jag trivdes då hur bra som helst under "förspelet", sen tycker jag att sånt blir bättre ju man lär känna varandra och slappnar av mer. Men om de skulle hända igen, blir de inte en ond cirkel tillslut? Jag skulle ju bli mer och mer rädd att de skulle hända igen, då blir de väl också större chans att de blir så :/

Jag har sagt "är väl inget att be om ursäkt för" "äsch de gör väl inge" "varför förlåt?". Första gången va de hur mycket förlåt som helst, andra gången inte lika mycket.

Men kan jag göra nåt mer före/annan tid för att minska pressen? Prata om de vid nå annan tillfälle? (Hjälp!) Vet att han har haft väldigt höga tankar om mig (inte i sängen utan allmänt), så skulle tro att han har varit väldigt nervös..

Anders 386 skrev 2015-10-16 12:33:31 följande:

Påt igen bara. Koncentrera er på förspelet och lägg inte så stor vikt vid själva samlaget. (Eller vadå "förspel"? Ibland kan förspel vara roligare än själva samlaget.)

Men få honom att sluta att säga "förlåt" - man ska inte be om förlåtelse för sånt som man inte själv kan påverka. 

Men tycker ni om varandra och vill ha nåt ihop så fortsätt bara, det måste inte vara så himla lyckat i början. Finns viljan så finns också stora möjligheter till att det löser sig..  

Svar på tråden Han har prestationsångest