Anonym (Följare) skrev 2015-10-16 11:06:55 följande:
Jag är sjukskriven för utbrändhet, depression och posttraumatisk stress sedan ett år tillbaka och sjukvården verkar inte veta vad de ska göra med mig. Bollas mellan olika instanser. Provat olika medicin, men de har haft ingen eller väldigt liten effekt. Känns fördjälvigt att inte kunna komma framåt och få må bättre. Och skrämmande att sjukvården inte "vet" vad man ska göra "med" mig. Nu har de senast pratat om någon kurs i ångesthantering men ännu så länge så vet jag inte om den kommer bli av.
Det är därför jag gärna vill höra vad andra som lider av (inom ett brett spektrum) ungefär samma problem har känt fungerat för dom.
Hej igen
Usch vad jobbigt. De borde väl kunna erbjuda någon form av terapi? KBT eller EMDR, den senare har ju visat ha god effekt mot PTSD. Det är den jag ska börja nästa vecka. Hoppas innerligt på resultat, är inte ett värdigt liv att leva såhär.
Varför har du fått PTSD?
Min problematik bottnar i en grav dysfunktionell barndom, sexuella övergrepp och ett destruktivt förhållande som vuxen där jag blev psykiskt misshandlad i år.
Någon där ute måste ju ha blivit frisk, friskare tänker jag...?