Anonym (Gaby) skrev 2015-10-16 11:42:12 följande:
Jag uppskattar mina vänner och är glad att jag lyckas behålla mina vänskapsrelationer länge, blir du kompis med mig är du stuck for life liksom ;) därför tycker jag det är deppigt att distansera sig från en vän, men ibland kan det behövas. Har en kompis som jag inte träffat på länge nu och jag lät vår relation rinna ut i sanden. Orsaken var att hon är självupptagen, pratade mest om sitt liv och verkade ointresserad av mitt. Hon snackade också skit om sina andra kompisar och det är en stor varningssignal, då snackar hon säkert skit om mig inför andra. Skitsnack orkar jag inte med, det är så osympatiskt.
Det låter som du är en lojal vän :) Jag delar även den erfarenheten du beskriver med självupptagna vänner, varför finns det så många av den varan? Har en vän jag tycker bra om men hon frågar inte så mycket tillbaka och hör sällan av sig. Kan inte annat än tolka det som svalt intresse.
Att prata skit om andra kan vara ibland vara ett sätt att komma närmare varandra i en relation. Det låter kanske fel men jag anser iaf det. Men då ska man inte snacka skit om precis varenda en man känner, då blir det inte bra, men att man kan dela att man ogillat vad något gjort mot en tex, det tycker jag ska anses helt okej och välbehövligt i en vänskapsrelation.