• kiki

gravidapp

Någon som har tips om en riktigt bra och trovärdig gravidapp till iPhone? Där man kan läsa lite om vad som händer i magen osv..

Laddat ner "gravid & baby" samt "gravid" som är från 1177. Men vet inte vilken som är mest trovärdig då det står helt olika saker..

Just nu är fostret 11-12cm o 90g på gravid & babyappen och 16cm o 150g på gravidappen från 1177.

Tack på förhand.

• Svar på tråden gravidapp
  • sk0skav

Att de är olika längd undrade jag också över väldigt mycket. Innan min svägerska sa till mig. Att i 1177 så skriver dom ut hela längden. Och i gravidappen så är det från huvud till rumpa (har jag för mig) .

• sairda
    kiki skrev 2015-10-17 11:42:47 följande:

Någon som har tips om en riktigt bra och trovärdig gravidapp till iPhone? Där man kan läsa lite om vad som händer i magen osv..

Laddat ner "gravid & baby" samt "gravid" som är från 1177. Men vet inte vilken som är mest trovärdig då det står helt olika saker..

Just nu är fostret 11-12cm o 90g på gravid & babyappen och 16cm o 150g på gravidappen från 1177.

Tack på förhand.

om du vill ha en app där det finns mycket och där de kommer updateringar varje dag, bildjämförelser på fostrets storlek ( min lilla e nu tex lika stor som en gul kanariefågel Tungan ute ) och där du kan göra namnlistor och köplistor och massa så är ovia pregnancy en rolig app, det blandar lite humor med fakta och jag har åtminstone haft mycket hjälp av den :) den är dock på engelska :) 
  • Hannabilir

Hej!

Jag var jätte frustrerad när jag var gravid över att alla apparna var så dåliga eller tråkiga så jag utvecklade en egen, Toddlr, som nu finns att ladda ner på Itunes. :)

Här kan du hitta den - http://toddlr.se/ - Materialet är faktagranskad av Marie Antonsson, barnmorska med 25 års erfarenhet på Sophiahemmet/Andrologmottagningen med infertilitetsutredningar.

Här kommer lite om hur appen fungerar och det som jag tyckte fattades i de som fanns innan! :)

********************************************************************************

Toddlr är en kompletta app för föräldrar och vänner som vill följa barnens utveckling från graviditet till småbarnsåldern med sociala funktioner. Du kan alltså följa ditt barns utveckling från graviditeten, genom förlossningen till dess att ditt barn är 3 år, allt i samma app. Utöver detta så låter Toddlr dig dela och följa ditt eget och vänners barn i ett privat flöde utan risker för att dina bilder hamnar i fel händer. För att lägga upp en bild , klicka på Toddlr-ikonen. Du kan lägga till bildtext och även ?krama? bilder, vilket är motsvarigheten till ?Like? I andra sociala nätverk.

Svar på tråden gravidapp