• ninasord

Evighetstråden

Nu så är inte denna tråd ämnad att diskutera en annan tråd under samma kategori, men eftersom jag lovat att inte skriva mer där så skapar jag en egen där jag kan ställa mina allmänna frågor.

Varför envisas ni att skriva i en tråd som inte ger så mycket?
    Jag förstår att en del ser det som underhållning, men också att det finns gammalt mög med i bilden som gör att en del inte ger sig i första taget. Jag vill inte ens veta vad det är och kan bara föreställa mig att det är någonting på riktigt i annat fall kan jag inte se vitsen med det hela.

Hur kommer det sig att det startas trådar där man ska försöka bevisa någonting?
    Kan man inte bara skriva rakt ut att:"Nu är det så här att...och jag undrar hur ni ser på saken?" istället för att påbörja en tråd där vare sig frågeställningen eller ämnet är speciellt tydligt, egentligen handlar det om någonting annat och det som skrivs får mellan raderna ett eget liv och det hela får mycket snart en helt annan betydelse. TS hakar upp sig på detta och kan inte sluta skriva.

Ska en del få ha det sista ordet även om det går till absurdum?
    Att få sista ordet är nog ett av dom barnsligaste sätten att argumentera där det gå ut på att hitta den saftigaste pajen som avslutar all kacklande med en gång för alla vilket kanske inte fungerar då det är på tal om skribenter på ett forum som FL, men envisas kan man till det sista utan hopp tydligen.

Är det rimligt att trådar där det kastas saker på varann ohämmat ska anses som seriösa?
    Vid en viss tidpunkt går allting överstyr på FL, det har vi alla sett. Ska man då inte se till att tråden hamnar där den bör istället för att låta det hela framstå som ändå någonting seriöst då det är uppenbart att TS syfte inte var annat än att tjafsa?

Jag går inte in i försvar här. Observera att det endast är allmänna frågor kring en del trådar man läst eller deltagit i här och där.

Försöker man vara seriös och bara får en skopa skit tillbaka kan väl även en som mig ruttna efter en tid. Gör det en till en mobbare?

Ämnet känns rätt uttömt som det är nu.

Hälsningar"från en som mig"

{#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-18 20:52
    GISSA om jag fick skrivstopp?
    Som sagt jag mobbar inte i första taget.

Ser ni skillnad på snäll och elak nu?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-19 21:44
    Efter en del reflektioner över vad jag anklagats för i den andra tråden så kommer jag garanterat att inte ens försöka låta den som _anser sig bli mobbad_ få någon chans att aktivt delta istället för att gnälla _om jag nu måste ses som en av mobbarna_ vilket jag inte ens är. Jag har vid upprepade tillfällen sagt att jag inte ger mig på svaga personer eller någon som inte själv hackat på mig.

Jag har gjort vad en forummedlem kan för att inkludera dom som känner sig åsidosatta, men här drar jag gränsen. Det är nog nu.

Den största anledningen till att jag "vänder andra kinden till" är för att ingen ska tro att jag är a)moderator b)någon ordningsman eller c)en människa med extraordinära krafter. Jag är en människa, med som utan styrkor. Jag har ett värde och ska således även bemötas med respekt.

Den som inte inser sin egen brist får falla mellan stolarna. Jag har inget utnämnt ansvar över någon eller någonting på forumet förutom mina egna inlägg. Andras förväntningar på mig är OREALISTISKA. Även om jag kanske anses som en stark person. Med vilken rätt belastar ni mig med ansvar som inte är mitt?

Kom också ihåg att du behöver veta mer om min faktiska person och omständigheter innan du kan anta eller förmoda någonting. Det finns inte en chans att jag tar gnäll från personer som själva utnämner sig som mobboffer och anser sig ha rätten att skriva precis vad som helst för att denne inbillar sig någonting.

Jag har varit med om mycket under min förhållandevis korta livstid, men har tillräckligt med erfarenheter och skinn på näsan för att säga, att jag inte längre orkar bry mig (vilket jag innerst inne alltid gör).

Tänk dig själv, om du var jag. Skulle du efter exv. efter en sådan här erfarenhet ens överväga att kräva någonting av mig, du som inte ens känner mig:

"Lyssna på mig nu och gör det för*annat noga.

Jag har, under årens gång blivit kallad och trodd för att vara både psykopat som farlig som i en fara för allmänheten (potentiell kriminell) även om det inte stämmer.

Detta ledde i en större skala till att även personalen på sjukhuset trodde på dessa sägner, detta så kallade SKVALLER. Därför skickade dom ut mig på gatan inte bara en gång utan TRE gånger!!!

Och för den tredje gången då bara R Å K A D E det dyka upp en journalist från UG och göra mig till allmänt åtlöje inför en rikspublik utan vare sig tillåtelse eller förfrågan från mig vilket det programmet delvis handlade om. Även om jag inte heller är narkoman.

DÅ har man blivit mer eller mindre förtalad på nationell nivå. Inte sant?

MEN, vad gör jag åt saken?
    JAG SKITER I VAD DESSA LIPSILLAR SOM RINGT IN TILL POLISEN TYCKER!
    Så du Ne**e kan sluta gråta nu."

Och jag står fast vid mitt ord.
    Det finns INGEN kvar som kan förtala mig till den milda grad att det påstådda blir en sanning vilket i sin tur hindrar mig ifrån att får den hjälp eller vård jag behöver irl. Jag tänker inte kuva mig för grov förtal en gång till. Det ska du Ne**e och alla andra ha 100% klart för er. Inte en gång till.

Den som gör det får nog bittert ångra sitt val.
    Ni har ögonen på er era j-a terrorister!

Ta din politiska agenda och kör den lååångt upp i anuset.

Jag hoppas att jag med detta tillägg varit GLASKLAR med min mening om saken.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-19 22:04
    Jag fick ovan på detta frågan i den tråden om jag anser mig vara ett _större offer_ och där med ogiltigförklara hens utsatthet, vilket inte var syftet. Jag ville endast tala om för denne troll att jag har varit med om långt värre själv, men ändå inte sett mig själv som ett offer och gått vidare i livet.

Men detta ville Ne**e inte ta in, varpå han ifrågasatte om det skrivna öht. hänt.
    JA! Det är sant varpå jag svarade följande:

"Jag har med gott skratt och förbryllelse läst EX antal kommentarer runt om i sociala medier. En del ser mig som offer, andra tycker att jag är "psykiskt sjuk"

Så vad ville TS ha ?
    En offerkofta!

Förlåt, men jag vet inte om jag längre kan göra annat än att skratta åt personen och personerna som håller med denne. Idiotin vet tydligen INGA GRÄNSER.
  • Svar på tråden Evighetstråden
  • ninasord

Det kan stämma Aikido, det kan stämma.

Svar på tråden Evighetstråden