• Esirnus

Äl+10 och "mensvärk" = Gravid??

Jag är idag på äl +9/10, är inte helt säker. Saken är att jag har så sjukt ont i magen sedan 2-3 dagar tillbaka, som mensvärk ungefär. Jag har 4 dagar kvar till BIM. Har ett barn sedan tidigare och minns att jag hade växtvärk i livmodern första tiden, jag minns bara inte när det började! Känns som att det kan vara för tidigt för att ha ont ännu.. Här är mina frågor; 

1. Jag undrar om ni andra som varit gravida har känt molvärk innan ni plussade?

2. Vilket test rekommenderar ni om man vill testa före bim?

Tacksam för alla svar!

• Svar på tråden Äl+10 och "mensvärk" = Gravid??
  • Fian88

Ja jag hade mensvärk innan bim förra cykeln och plussade på bim. Skulle rekommendera Lloyds testa tidigt test, finns dock bara att köpa i affär och Lloyds apotek finns inte överallt. Annars Clear Blue plus. Håller tummarna att du är gravid:)

• Esirnus
    Fian88 skrev 2015-10-17 20:28:47 följande:

Ja jag hade mensvärk innan bim förra cykeln och plussade på bim. Skulle rekommendera Lloyds testa tidigt test, finns dock bara att köpa i affär och Lloyds apotek finns inte överallt. Annars Clear Blue plus. Håller tummarna att du är gravid:)

Tack för ditt svar, då vet jag att man kan ha ont innan bim iallafall, är på bim -4 idag, har molvärk som kommer och går hela tiden.. Hade lovat mig själv att vänta till lördag med att testa, dvs bim+2, men nu funderar jag på att köpa ett test imorgon.
  • annieh897

Jag hade också "mensvärk" några dagar innan bim. Testade och fick plus på bim+2 då mensen inte dök upp.

• Fian88

Då när jag fick plus förra månaden (slutade tyvärr i missfall) så kändes det EXAKT som innan mensen ska komma, minus pms. Så gravsymptom och menssymptom är verkligen snarlika i början.
    Kommer ihåg att det även var så med sonen, gick med mensvärk en vecka och bara väntade på mensen, men den kom ju aldrig:)

Svar på tråden Äl+10 och "mensvärk" = Gravid??